Markandsmästerskap i Vingåker

Jag & Trizz tog buss & tåg till Vingåker i morse. På¨tåget var allt lugnt & Trizz skötte sig bra:) brevid oss satt en tjej med en taxtik på 4 månader, så söt. Men Trizz var inte intresserad....

Väl framme i Vingåker mötte Camilla upp mig för vidare färd till klubben. Där var nästan alla samlade, så KUL att träffa dom igen:) Det är ju ett roligt & härligt gäng!
När alla hinder var lastade bar det av till "Parken" där traditionsenligt Marknadsmästerskapet går av stapeln...

Var lite orolig för vädret, det var ju risk för regn, men vi klarade oss:)

Byggde banan, eller rättare sagt jag dirrigerade & dom andra byggde:) Sedan var det en stund innan det var dax för banvandring. Trizz fick under tävlingen vara i Camillas bil, men det var nog inte längre än ca1,5 timme...

Banan var en öppen hopp bana som kördes först åt ett håll sedan vändes den & kördes en gång till. Totalt var det 10 ekipage som slogs om titeln....Tyvärr blev Susannes Mixi skadad i går & kunde inte vara med:( Hoppas att hon kryar på sig!

Så himla KUL att se alla ge gärnet!!!

Xtra KUL var det att bla återigen få se Inga & Gibson (den äldre) på banan & så klart Johan(den yngre) med sin Tova som tyvärr:) mest satsar på lydnaden...Ja det är KUL att se många av de "mina" på banan:)

Efter två genomförda lopp räknades felen i hop & en prisutdelning avslutade dagen. Jag & Trizz fick återigen skjuts till tåget av Camilla:)

Ett JÄTTEGRATTIS till pristagarna!!!

1:a Ullis & Chanell, sheltie
2:a Linnea & Ludwig, bt
3:a Camilla & Snobben, bh

TACK hela härliga Vingåkers gänget för att jag får komma!!!

TACK Camilla för skjuts t&r!

TACK för dom fina blommorna!!!



Jag kommer gärna igen!!!

Träna nu vidare så kanske vi ses på ngn tävling eller kanske på ngn träning:)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0