Det blev promis till slut & nu är bara Trizz hemma

Som vanligt när det gäller mig så smyger sig samvetet på....Ja det var alltså bara att ta på sig dojjorna & ge sig ut på en långis med ligan. Gick ner till vattnet & sedan mot stan via Hanstastrand.
Eftersom att jag mår som jag mår i kroppen tog vi en paus & satte oss på en bänk precis vid vattnet, ganska mysigt:) Vädret var ju helt OK....

Då kommer det en jättesöt liten JRT valp vid namn Hugo. Men han tyckte nog att mina var lite läskiga, men jag lät dom bara hälsa en & en...Trizz lät honom inte hälsa på mig hmmmm men se det bestämmer jag INTE Trizz. Å det fann hon sig i så klart:) Mille var först himla intresserad av den lilla vilda men sedan lullade han i väg, fick väl ngn läcker doft i nosen. Breeze hon skulle kolla hela honom....

Medans vi satt där kom det oxå förbi en kvinna med hund & hon sa ngt som verkligen värmde, Citat: "Vilken fin bild"....????sa jag  Citat: Jo du sitter där med 3 hundar som är lösa & dom har fullt fokus på dig, trots att vi passerar, tänk om fler hade det som du! slut citat. Men hallå, blir man glad eller blir man?!?!? Eller som Anita A skulle sagt: Hur glad blir man på en skala?!?

Självklart sa jag Tack! Sedan satt jag kvar en stund & sög på karamellen:) Tänk vad några vänliga ord kan göra en glad! Ngt att tänka på kanske OM man ser ngt som man tycker är värd att få höra några snälla ord...

Men BÄST av allt, jag VET att jag har världens BÄSTA sheltieliga:)

Ja,ja planen var att traska till Karlslundsgatan & lämna över Breeze & Milloo, dom skulle ju till landet. Nästa plan är ju att bara ta med mig Trizz till Vingåker på fredag.
Som tur var så fick jag skjuts hem:)
Men då hade vi ju varit ute på promis & njutit sittandes på en bänk ca 1 timme & 30 minuter. Känns helt OK, ja inte i kroppen jo den känns men på helt jäkla fel sätt:( Men, men hundarna fick sitt...

Nu ska jag nattpinka Trizz, känns helt OK att "bara" ha en hund, för ett tag i alla fall....

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja det det är ju det bästa beröm man kan få!

Ja jag är upp för träning idag, när kan du?

2010-05-13 @ 11:52:33
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Hallvardagnes

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2011-06-10 @ 14:09:03
URL: http://hallvardagnes.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0