Agilitytävling i Västerås 1/5

Fredag kväll lämnade jag Breeze på landet & tog med mig Milloo & Trizz hem. Passade även på att packa väskan så att allt var klart...Skönt att ha det klart, bara mackorna som jag behövde göra på lördag morgon.

Lördag morgon hämtades vi kl: 06.20 för färd mot agilitytävlingarna i Västerås.

Väl framme så hoppade jag ur bilen, slet åt mig Trizz & sprang till inmätningen. Köpte snabbt en tävlingsbok & ställde mig i mätningskön....Väl på bordet så skötte hon sig kanon!!! Hon stod så snällt & lät sig mätas under konstens alla regler. Tyvärr så låg hon på gränsen till mediumhund & ja hon blev mätt till medium:( Men det var attan på håret.....Kanske jag testar att mäta henne igen. Ja så nu var min dag förstörd...

Upp med tältet, attans vad det blåste! det gällde att få upp det innan det blåste i väg....Men jösses vad skönt det var att ha ett tält att sitta i under dagen:)
Hade på mig tjocka vinterjackan, vantar & fällen på benen, skönt!!!

 

Körde Trizz lite på slalom & hopp. Hon skötte sig kanoners trots att det var mkt störningar runt om:) Långsam i slalomen men det vet jag & det måste jag jobba på! FORT & FRAMÅT, ALLTID!!!!

  

  

 
 



Även Ingela körde Ia, såg BRA ut!!! Vi har nu beslutat att vi ska debutera våra blivande stjärnor den 5/6:)

  
Ingela & Ia

  



Det var stora ytor runt campingen där jag släppte hundarna så att dom fick springa av sig. Å på tal om området så var det jättefina toaletter, härligt!

Tillbaka till agilitytävlingen så skötte sig dom dvs Ingela med Korall, Birgitta med Zingo & så Birgitta med Milloo BRA! Lite små fel här & där men ALLA hade FART:) Så rackarns när dom går nolla då blir dom farliga!!! Blindbytena satt, BRA Ingela, snyggt:) Å trots att det kanske inte märktes så tyckte jag att Ni jobbade BRA!!!
Gillar när det går FORT & FRAMÅT:))

  
Birgitta & Zingo

   
Ingela & Korall

Milles första lopp innehöll lite småfel & dom slutade på 15 fel, men dom tog sig i mål:) Plac 17 av 18 resten diskade sig. Banan var verkligen en klass 1 bana, precis som det ska vara! En stor Eloge till Hasse Sundkvist, domare & banritare!!! 

  

Satt där på  min stol & undrade varför jag inte anmält Trizz?!?! Hade varit perfekt att starta på en sådan bana!
Speciellt när Annika debuterade "Dixie", halvsyrra till Breeze & kusin till Trizz. Dixie & Trizz är lika gamla.
Annika körde henne själv i dag & jösses vilket lopp!!! Dom kommer ju att bli livsfarliga på banorna!!! FORT & FRAMÅT precis som jag gillar:) Dom gick nolla på hinder & fick lite tidsfel på kontaktfälten...Men när dom tränat på kontakfältshindren så...kommer dom snabbt klättra i klasserna! Lycka till på kommande tävlingar, ska bli så KUl att följa er!

  
Annika & Dixie
 

I den andra agilityklassen så körde Birgitta Milloo så rackarns BRA, nog det bästa jag sett:) Båda jobbade så bra tills Mille gick in i andra pinnen i slalomet:( Sedan gick han tillbaka & blev diskad...Men som sagt före & efter slalomet så var dom ju bara BÄST!!! Väntar nu på att se filmen från det loppet....

 

 

  

  



Även Nathalie körde, med klart godkänt:) Ska bli ku att även följa henne i framtiden. Prel så ska hon köra "Mille".

 

Å så kom ju även Linnea med "Ludde" & Ullis med Chanel från Vingåker:) Himla kul & se dom på banan!!! 
Å ännu ROLIGARE blev det ju när Ullis & Chanel VANN agility klass 1b, medium!!!!

 
Linnea & Ludde

Så GRATTIS ULLIS SOM MED SIN CHANEL VANN & TOG PINNE NR 2!!!! 


Ullis & Chanel (tyvärr det enda kortet som blev ngt)

Ullis, det är dax för en ny stjärna:) Hint, hint....

Birgitta & Ingela, ni var DUKTIGA & ja agility ska vara KUL:)
TACK tjejer för en trevlig dag!

TACK Birgitta för att du kör min prins Milloo, jag är jätteglad för det!!!

 

Njut av era hundar!


  


Kommentarer
Postat av: Ullis

Haha, jadu...tyvärr finns inte tiden för det just nu, annars skulle jag inte tveka!



Tack, är så nöjd med gårdagens lopp! Pinnen kändes riktigt bra i 1b då jag var/är så nöjd med loppet i 1a där jag ju hamnade precis utanför pinn-placeringarna :(



Nu hoppas jag att pinne nr 3 kommer snart så vi kommer upp i 2:an!



Ha det bra!



Kram Ullis

2010-05-02 @ 19:44:11
Postat av: Marie G

Ja men det blir ju inte förrän i augusti:)



Ja nu är det bara att ut & tävla så lovar jag att pinnarna kommer!!! Håller tummarna för er!



Kramisar från Marie

2010-05-03 @ 07:50:12
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Carina

Va kul det ser ut, längtar tills Krita kan så mycke!

Ha det bra

2010-05-03 @ 09:26:15
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Ja det är KUL!!!

Träna på så:))



Ha en bra dag!

2010-05-03 @ 09:43:46
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0