Vildsvins invasion på tomten!!!!

När jag skulle släppa ut grabbarna för en sista nattpink kl: 22.40 så är det FULLT av VILDSVIN på tomten?!?!

Vi går ut samtidigt & självklart ser dom "svinen" före mig & bara rusar ut, vilt skällande.....Där står alltså 5 feta "svin" under fågelbordet & fart blir det på dom när killarna kommer rusandes efter dom!!!

Men.....visst blir det fart på dom men jag tycker nog ändå så här i efterhand, då var jag alldeles chokad!!! att dom nästan såg ut att vara "vana" med hundar & folk?? OM dom mer eller mindre är vana med hundar & folk då är det ju nästintill livsfarligt:( När dom inte flyr trots att hundar skäller efter dom...Inte attans kommer jag gå i skogen här runtomkring, aldrig i livet!!!!!

Killarna då, ja dom ställde "svinen" så fint, gulp sa jag! Dom skällde & jag ropade-vrålade-gastade ja nu sket jag helt i vad klockan var kan jag lova:)
Svinen drog & killarna höll sig kvar på tomten:) Så in med killarna & sedan kollade jag baksidan så att dom inte kvar kvar, tjejerna skulle ju oxå ut. Men nix dom hade dragit till skogs.....

Kan lova att tjejerna luktade precis överallt, ganska fokuserat & som tur var hade ingen lust att "dra" efter spårdoften:) Tror nog att dom var lite avvaktande, dom undrade nog var det var för några djur. Å så hade dom ju hört tumultet när killarna släpptes ut & sedan mitt gastande så då förstod dom nog att nu gäller det att spela sina kort väl:) Duktiga tjejer!!!!

Killarna var oxå duktiga, visst ställde dom svinen & skällde men det är väl ändå ganska OK, dom var ju trots allt på "deras" revir.....Bäst var ju ändå att dom höll sig kvar på tomten & inte klev över stakeket, för trots att våren är på G ligger snön i drivor så staketet ja det dröjer nog ett tag innan det syns helt & hållet.....

Tyvärr ha,ha,ha hade jag inte min kamera redo, så inga bildbevis finns....

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Anki

Fy f-n va vidrigt med vildsvinen, har hittills inte sett några ( ännu) här ute iallafall (tack o lov)

vi har skottat bort lite snö på insidan av staketet för att inte hundarna ska knalla över,

Men visst är det underbart när våren nu äntligen är på väg :)

2010-03-21 @ 10:12:13
URL: http://revarens.blogg.se/
Postat av: Marie G

Ja men säg den Lycka som varar, i dag har det ju SNÖAT hela jäkla dagen:( Stoppade undan mössan i går men i dag fick jag plocka fram den igen:(

Nu vill jag oxå ha VÅR:)

Jag vill ha SOL!!!

2010-03-21 @ 18:38:24
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0