Utställning på Livrustkammaren

Trofast


 

Foto: Lucia Röed

Stor familjeutställning om hästar och hundar hos kungar och drottningar, prinsar och prinsessor.

Hästar och hundar är människans äldsta och mest närstående vänner bland djuren. Genom historien har de också spelat en stor roll för våra kungligheter. Hundarna följde dem på jakt eller gav värme och trygghet under mörka nätter i slottets salar. Hästarna förde kungarna snabbt och lätt på sina ryggar genom land och rike. De kläddes i de mest fantastiska sadlar och färggranna täcken för att ge lyskraft i festliga parader vid kröningar och bröllop.

Fakta

Plats:
Livrustkammaren
Slottsbacken 3 - 11130 STOCKHOLM Telefon: 08-402 30 30

Någon som är sugen på att hänga med till Livrustkammaren? Tror att denna utställning om hundar & hästar i kunglig tjänst kan vara sevärd!
Den pågår till jan 2011, jag planerar att gå lite senare under året, kanske i sommar?!?
Jag skickar ut en "inbjudan" när det börjar närma sig & då kanske jag får ngn med mig:)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0