Hemma igen....

Sindie, Breeze & Milloo lämnade jag på landet i fredags för jag & Trizz skulle ta tåget till Vingåker för vidare färd mot Läppe. Skulle tillbringa helgen i goda vänners sällskap:)


Gäspa utanför huset i Läppe i vintras. Nu håller snön på att smälta undan:)

Hade gärna tagit med mig Breeze oxå men det är lättare att åka tåg med en hund, speciellt om det ät mkt folk. Men det var inte så mkt folk på tåget så visst hade jag kunnat tagit med mig henne...Men i bland är det så packat att jag ha fått stå:( Well, Trizz tillbringade hela resan i mitt knä:)

Snälla Sven & Marie hämtade oss vid stationen, TACK!!! Ja sedan umgicks vi & hade trevligt:) Allt fungerade bra & det var lugnt i hundflocken tills nattgodiset hadde delats ut....då tyckte Gäspa att Trizz skulle ha lite däng:( Kollade igenom henne efteråt men jag kunde inte hitta ngt som tur var...Aldrig kul när hundar slåss:(
Efter det & igentligen hela helgen så har Trizz varit lite låg.......Självklart har hon inte utsatts för fler liknade situationer, men det sitter väl i. Annars så brukar ju hundarna mina vara glada över att få all uppmärksamhet av matte, det är ju sällan som dom är helt själva med mig.

Lördagen tillbringade vi mestadels i klubbstugen i Torshälla. Marie tävlade lydnad med Gäspa, sedan var det träning för dom som jobbar för att ta en plats i landslaget. Kan lova att jag faktiskt blev liiite sugen på att hänga på!!! Men jag hade ju inte Breeze med mig...Men å andra sidan så har jag ju redan varit med i landslaget i lydnad en gång. Det var med Sindie & då VANN vi individuellt samt i lag:) Så det kan ju inte gå bättre, får nog leva på den meriten tillsvidare...

Söndag fm tillbringades i ridhuset med agilitygänget. Så KUL att träffa alla igen:) Vi körde bakombyten, blindbyten, avståndshandling & fart. Trizz var taggad & ville köra mera!!!
Alla jobbade på bra & som ngn sa: "Vi har vilat oss i form" stämde bra:)
Men timmarna gick alldeles för fort:( Men det är väl så när man har trevligt, vilket jag i alla fall hade:)
TACK agilitygänget för en trevlig fm!!!

Men nu är vi som sagt var hemma i stan igen suck....Men glädjande nog så kommer Breeze hem i morgon kväll. Hoppas att hon snart börjar löpa:)

TACK Sven & Marie för att jag får komma till er:)

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Jacksilje

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings

2011-02-04 @ 11:59:03
URL: http://jacksilje.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0