Det här med att ha blogg & hundar som inte äter

Har funderat på det här med att ha en blogg, att jag har en beror helt på att jag inte vet hur fasiken man gör en hemsida:( Precis så rackarns datakunnig är jag suck...

Eftersom att jag har planer på att någongång faktiskt para Breeze så bara måste man ju visa att man finns eller??? Men å andra sidan så hittar ju nästan ingen hit?! Visst det beror väl på att det man skriver igentligen är skitointressant för andra hundmänniskor....Speciellt när man bloggar runt & hittar himla intressanta hundbloggar, där dom verkligen delger andra sina träningsmetoder, ger tips, visar filmsnuttar, banskisser osv osv & då inser jag genast att fybövelen vilken tråkblogg man har:(

Men...det är MIN blogg & det är bara att gilla läget, själv tycker jag att det är kul att bläddra runt i MIN blogg:) Men samtidigt har jag full förståelse för att andra tycker att den är skittråkig....
Så jag får helt enkelt Gilla läget & acceptera att besökarna inte är så många.

Min blogg är helt enkelt en sådan där Hundtramsar/nutti nutti/tråkig/ointressant/tröttsam att läsa(så man kommer inte tillbaka) blogg.....en sådan där blogg som många dissar i andras bloggar.

Får kanske ordna en tävling där man kan vinna ngt till hunden, vad tror ni om det? Det verkar ju vara på G...

TACK för att du läst ända hit:) För nu kommer det där TRÅKIGA blaha blaha om just mina hundar & för tillfället deras tråkiga liv...

Ja som ni förstår så har det inte hänt ngt i tjejligans liv & det kommer antagligen inte att hända ngt i dag heller, intressant att läsa va:)
I dag måste jag få tag i ngt foder som Trizz äter, i morse åt hon bara 7 kulor, lite för lite eftersom att hon åt ännu mindre i går:( Hon väger just nu 4,3 kg. Just nu lutar det år Doggy hmmm.....inget jag själv skulle köpa men Trizz äter några få kulor av det så......Å det måsta vara STORA kulor enligt damen själv.
Doggy Original 1 kg, 3,75 kg, 14 kg, 18 kg

Har ju lite problem med att få tag i frysfoder(burgare) & när jag väl får tag i det har jag ju ingen frys att ha det i suck...

Bravo Vilt Med Vom

För den vanliga hunden, Hundar som inte tål vete, Hundar med dålig aptit,
Hårt arbetande hundar och för en bättre päls

Innehåll: Animaliska produkter från Älg , Hjort & Oxvom 45%, Potatisfibrer,
Förkokt Korn,Kalk, Mineraler och Vitaminer.
Tillsatta Vitaminer och Mineraler:
Vitamin A, D, E, B1, B2, B3, B6, B12, C, K3
Niacin, Kolin, Folinsyra, Biotin, Koppar, Kobolt, Mangan, Zink, Selen, Jod.

Näringsvärde/100 gr

   

Tillsatta vitaminer/kg

 

Tillsatta mineraler/kg

Protein

11,88 %

   

A

5200 IE

 

B12

0,6 mg

 

Koppar

1,4 mg

Sm. Protein

10,85 %

   

D

520 IE

 

C

8,0 mg

 

Kobolt

0,08 mg

Fett

7,02 %

   

E

25 IE

 

K3

0,8 mg

 

Mangan

8,0 mg

Kolhydrater

13,00 %

   

B1

0,5 mg

 

Niacin

6,0 mg

 

Zink

10,0 mg

Växttråd

1.30 %

   

B2

0,2 mg

 

Kolin

32,0 mg

 

Selen

0,06 mg

Aska

1,50 %

   

B3

2,4 mg

 

Folinsyra

0,16 mg

 

Jod

0,3 mg

Kalcium

0.45 %

   

B6

0,8 mg

 

Biotin

0,06 mg

     

Fosfor

0.35 %

                   
                       

Torrsubstans

35,50 %

                   

Omsättningsbar energi

kj/100g

                 
                       

Daglig fodergiva +/- 25% beroende på hundens aktivitet

               

Hundens vikt

Gram/dag

Burgare/dag

   

1-5 kg

50 – 200

Ca 0,5 – 1,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     
Det här fodret borde hon gilla & äta:) HOPPAS jag.....


Det är inte lätt när man har en hund som totalvägrar mer eller mindre att äta?!? Men snart är hon ju 2 år & då vände det ju för Breeze så nu hoppas jag att det även gör det för Trizz.

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Kristina F

Hej. Jag tycker inte alls din blogg är tråkig det är väldigt kul att läsa den jag gör det varje dag. Och man kan verkligen känna vilket humör du är på. Så fortsätt i dein egen stil//Kristina Ps/Haru provat Royal Canins foder finns kanske något för Sheltisar?/Ds

2010-03-19 @ 14:32:40
Postat av: carina

Jag tycker inte din blogg är tråkig. Men vill man nå ut till flera måste man va med i blogglistorna så andra kan hitta dig genom att söka på hundbloggar. Om du sett i min under länkar så finns de lister jag är med. Men det är ju inte säker man får fler läsare för det. Jag har inte heller så många som läser min blogg, men jag skriver den lite för mig själv också som en dagbok + att jag har någonstans att lägga alla min akort jag tar.

Ha det bra

2010-03-19 @ 16:44:52
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Hejsan mina trogna läsare:)

Tackar för tipsen, ang fodret så ja jag har provat Royal men se det var inge "gott" enligt Trizz:( Ang blogglistor så har jag inte ens lyckats lägga in några på min egen sida?! Trots att jag följt instruktionerna & efter det gav jag upp suck...Får nog ta tag i det igen:)

Håller med dig Carina, jag har oxå min blogg främst för att föra ngn form av dagbok + att kunna sätta upp & titta på alla foton. Sedan är det ju en bonus om ngn vill följa & läsa den:)

Självklart kommer jag att fortsätta skriva, det har ju verkligen blivit "måste" för/åt mig:)

Ha en härlig med hopp om VÅRen helg!

2010-03-19 @ 21:31:25
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: made grundsten

hahaha!tänk på att du har tre gånger fler hundar än vad jag har = tre gånger mer action!

fortsätt skriv!

made

2010-03-20 @ 08:04:55
Postat av: Marie G

Tack syrran:) Jag har absolut inga planer på att sluta skriva, det har ju liksom blivit ett "måste".

Kramis

2010-03-20 @ 10:48:08
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0