Några "lediga" dagar på landet med ligan

Det är faktiskt SKÖNT att vara på landet....Men av olika anledning så bidde det bara några timmars sömn:( Så kl: 04.30 var det bara att traska ut med ligan. Solen på G & alldeles tyst & självklart inga bilar....

 

Å så lite blommor som finns på "min" del av trädgården:)

 

  

Självklart oxå bilder på mina underbara hundar:)

  
Mille & Trizz

Igentligen riktiga mardrömsbilder pga att SNACKA om fästinggräs!!!! Gillar INTE att dom rusar i högt gräs:( Men såå tidigt på morgonen så OK då....Men det känns inte bra suck...LÄNGTAR till hösten!!!!

Fick denna reklam från Djurmagazinet, skulle ju igentligen RUSA i väg & köpa ANTIFÄSTING medel för tvåbenta!!! Men hmmm priset & så vet jag ju inte OM det funkar?!? Ngn som vet????


 

  
Trizz, Breeze & Mille

 



  





Hundarna har varit ute i princip hela dagen & jag med:) Bäst att passa på när SOLEN skiner! Har borstat Sindie, Mille & Trizz, vilket var välbehövligt....det bara rasade av både Mille & Trizz, hur mkt jag än borstade så kom det bara mer & mer suck....Trodde det var över med fällningen. 
 
För övrigt så har vi bara slappat, ingen träning fastän jag verkligen skulle behöva TRÄNA....Jösses ska ju gå kurs med Trizz på måndag & onsdag näste vecka. Måste få in några träningstillfällen innan dess. Smartast är ju igentligen att hämta agilityhindren hemifrån & ställa upp dom här...Då kan jag ju ha dom stå kvar framme & träna hela tiden när andan faller på:) Måste nog bli så.....

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hallå!!!

Jana kör den för hund på Morris och har inte haft en fästing på han sen hon satte på den...



Kram Jeanette & Hårbollarna + Sara



2010-06-26 @ 23:50:18
Postat av: Marie G

Hallojsan,

Låter kanoners, men har hon testat den som ska vara på oss 2-benta??? JAG borde kanske testa den....

Kramisar

2010-06-27 @ 17:57:19
Postat av: Mimmi

Hej Marie!



Jag har fästinghalsbandet på alla 3 Colliesarna, och Indra har mycket mindre med fästing, Enya har bara haft någon enstaka och Thilda har inte haft någon, trots att hon har ätit upp halva brickan!! Men det kanske hjälper om det ligger i magen :)) Jag håller med dig, det var väldigt dyrt till 3 hundar. Men det var värt det :)

2010-07-06 @ 15:41:42
URL: http://www.starspangles.cybersite.se
Postat av: Marie G

Hejsan Mimmi,

Om det funkar är det ju verkligen värt kostnaden:) Men jag har ännu inte hört ngn tvåbent som använt det, jag kanske skulle testa på mig?!?! Avskyr ju fästingar:(

Ha en skön sommar hälsar Marie

2010-07-07 @ 18:59:18
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0