Ännu en mycket trevlig promis på Sörmlandsleden i mycket trevligt sällskap

Ja i dag var det då dax för den planerade promisen på Leden. Ca 40 stycken hade fått inbjuden & som tur var så kom det 2.....Men oj vad trevligt vi hade på turen:)
Vi som gick var jag, Svenerik med min liga, Gunnar med sin Mitcha, Ann-Marie med Meja & så Carina med Krita. Precis lagom....



Vi samlades hemma hos oss & nästan prick kl: 14.00 gav vi oss av med våra hundar & matsäck. Gick exakt samma runda som igår men kanske i ett mer lagom tempo. I dag blev det en hel del prat mest om hundar:) Å när man går i ett så här behagligt tempo så hinner kan ju se naturen helt OK för min del....Jag tyckte i alla fall att vi hade det himla trevligt:) Men jag märkte oxå att mina hundar nog var lite småsega, troligen efter 2 dagar på leden.....




Efter ca 1,5 timme tog vi paus & åt delar av våran matsäck. Kändes helt OK! Såg nog lite roligt ut för vi satt helt utspridda, allt för att hundarna inte skulle "vakta" sin mat. Inga problem för mina hundar, dom letade efter mat under vindskyddet & brydde sig inte direkt om dom andra. Under en kort stund så blev hundarna lite uppspelta & tyvärr resulterade det i att 2 hundar rök ihop:( Inge kul men jag fick tag i selen på den ena & sedan var dte lite spänt en stund. Men det funkade, kan dock förstå att det inte är så kul när det händer. Ja det kan gå himla fort om man så bara för en sekund tappar kollen...Hoppas bara att det löser sig på bästa sätt....

  

För övrigt så funkade det toppen mellan alla hundar, så kul!

  
Milloo, Krita & Mejja

  

  


Vi tog faktiskt två fikapuser, det var vi värda. Ingen hade ju bråttom + att jag räknat med att vara ute i 4 timmar. Oj,oj,oj vi var ute i 3 timmar & 50 minuter, bra planerat eller ha,ha,ha....


Det var en mycket trevlig promis & nu är verkligen mina hundar slut:) Jag får som vanligt knapra lite piller för att klara den närmsta tiden:( Men det skiter jag i just nu, får fokusera på allt det positiva av den här turen:)  
 
TACK alla som kom för mycket trevligt sällskap!

Har lovat att göra om turen & då hoppas jag att flera kommer!?!?

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Japp det måste vi absolut göra om! Får se om jag åker ut i kväll och tränar, men det är bra att veta att flera kommer i alla fall.

Vi hörs

2010-07-28 @ 11:31:54
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Kristina F

Himla synd att jag inte hade läst din blogg på ett tag. Så vi missade prommisen igår. Ser himla mysigt ut.Vi har varit ute på klubben och tränat säcken så nu funkar den igen måndag och tisdag morgon och idag vart det slalom och kontaktfälten. Funkade hyfsat han fuskar lite i slalom och hoppar av ibland för tidigt på balansen. Men vi fortsätter traggla. Blir ingen träning i kväll och inte nästa onsdag heller. Ikväll blir det en försenad födelsedags middag och nästa onsdag åker vi till Riga. Så vi får träna ensamma. Skönt med semester. Kristina och Atos

2010-07-28 @ 13:01:09
Postat av: Marie G

Ja det var synd...kallelsen måste ha missat dig:) Men det blir en repris & då kanske ni kan hänga på?!

Träna så mkt du kan & du ser det ger resultat...KUL att säcken funkar igen, bra jobbat!!! Snart är det kursstart, jippie!!!

Ha det så skönt på semestern!

2010-07-28 @ 15:18:50
Postat av: Tarjeioline

I like your website alot...its lots of fun...

2011-02-15 @ 16:04:40
URL: http://tarjeioline.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0