Agility träning med Trizz

I fredags tog jag med mig Trizz till stan & klubben, planen var att köra agility innan My & My kom....

Fokus på slalom i alla former dvs ingångar samt hela både höger & vänster med FART....Vet att det blivit alldeles för lite agilityträning för alla mina hundar:( Men nu kände jag mig taggad på att träna.....

Böejade med att köra en rundbana med A, balans, slalom, hopp & så om igen. Kontaktfälten satt kanoners:) Trots att jag "sprang" hmm förbi....Japp hon stod så fint 2 på & 2 av!!! Sedan var det ju det där med slalomen....Suck, visst hon tar ingångarna rätt oftast...Men jag vill ha UPP % rätt, så TRÄNA är vad som gäller för att det ska bli funka i högre %. Även denna gång hade hon alldeles för dålig fart:( Å trots att det bara var att köra framåt & igen så tror jag nog att hon kände att jag blev ngt frustrerad, inge bra! Kan lova att det inte ökar farten...VET att Om hon ska få säkerhet & fart så MÅSTE jag TRÄNA mer!!!

Men på det stora hela var jag nöjd med min lilla Trizz:) Kan inte kräva mer av henne när hon har en matte som inte prioriterar hennes agilityträning....

På vägen hem tog jag mig verkligen en funderare på det här med agility för MIN del.....Trots att det igentligen är skitkul att hålla på med så....fixar inte kroppen det:( Trots att jag knappt sprang ngt så kraschade kroppen:( Det är bara att acceptera, tyvärr....Men det känns för jäv.igt!!!!
Får smälta den här träningen ett tag.....

Har ju sååå mkt som jag igentligen vill göra med hundarna men när kroppen inte vill vara med är det f.n så tungt:( Dom får väl bli klapp & kakhundar.....På tisdag är det ju långpromis som gäller, då får jag knapra piller för att kunna hänga med....Hundarna måste ju få ngn form av konditionsträning.

Nu till ngt trevligare....

Ett JÄTTEGRATTIS till Marie som med sin Gäspa vann Working testet på Tollarspecialen:) Så KUL!!!!

Oxå ett JÄTTEGRATTIS till Birgitta som med "sin" Zingo tog en pinne i deras första start i klass 2!!! Bra jobbat!!!

Önskar My med sin Jim & My med sin Nova Lycka till på tävlingarna på Gotland!!! Kör så det ryker:)

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Carina

Ja det måste vara frustrerande och vilja så mycke mer än man kan. Men det var ju kul att träningen gick bra.

Vi ses på tisdag, var kommer vi gå på sörmlandsleden? Finns det bra parkering vid stationen? Jag brukar ju parkera uppe vid fotbollsplanen när vi går.

2010-07-25 @ 21:45:46
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Mycket frustrerande kan jag lova.....

Som det ser ut nu så kommer 2 bilar & då kan ni åka direkt hem till oss.Vi kommer utgå därifrån. Men vi kan väl höras på telefonen? Tar det via mailen...

Höres

2010-07-26 @ 10:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0