Låååång promis

Åkte till landet eftersom att jag var ledig:) Ville bara UT i det underbara vintervädret.....Släpade som vanligt med mig Svenerik & Breeze, Milloo & Trizz. Halta Sindie fick stanna hemma.

 

Jösses vad mycket snö det är, det GILLAR jag skarpt!!!! Snacka om konditionsträning för både 2 & 4 benta....Bitvis så fick vi pulsa i riktigt djup snö, kängorna såg jag bara vid varje lyft.
55 cm var det på vissa ställen....Vi gick & gick & det var bara så ljuvligt:) Kan ni tänka er att SOLEN sken!? det kan bara inte bli bättre!!! Nu är det vinter, jippie!!!!

Tyckte kanske lite synd om hundarna i bland för dom fick kämpa riktigt bra på vissa ställen....Men Svenerik gick först & fick ploga åt oss andra.....

Vi såg en del djurspår bla från älg. Mille fick för sig att han skulle "hänga" på UT på ett fält?!? Inte sååå smart för där ute var det DJUPT...Vi bara stod & tittade på honom medans han kämpade för att komma upp till oss, prinsen:) Han såg nästan ut som en säl där han ålade sig fram & upp ur diket...

Sista JOBBIGA biten var över ett fält, oj,oj,oj där var det tufft att gå. Även hundarna kämpade på, men nu gick dom faktiskt sist. Hade nog äntligen kommit på att det var ngt lättare då:) Inga dumma hundar man har inte:)

Vilken lättnad det sedan var att gå på plogad väg, & se nu var hundarna inte trötta. Nix, dom racade för fullt. Helt otroligt igentligen. Jag trodde dom skulle vara helt slut, för det var jag:(

Sedan fuskade jag & tjejerna för Anders & Linnea kom & skulle åka till pizzerian & då hängde vi på....Ja,ja fusk var det kanske, men då hade vi varit ute i 2 timmar & 25 minuter. Kände att jag var värd att få åka sista biten:) Måste ju kunna röra mig i morgon, tror att det blir svårt:( Får oxå se hur hundarna mår i morgon? Dom fick lite massage efteråt. Det var dom värda:) Nu ligger dom helt utslagna i soffan:) 

TACK Svenerik för trevligt sällskap!

Sindie haltar tyvärr forfarande till & från, inge bra:( Får se till att hon verkligen tar det lugnt kommande månad när ALLA hundarna ska bo hemma:) Japp i morgon kommer alla mina hundar att "flytta" hem...
Ja då blir det till att bära Sindie i trappan, men det gör jag så gärna för min lilla Champinjon:)
Håll nu tummarna för att hon blir bättre!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0