Helgen som var

Snälla Svenerik tog med sig Breeze & Trizz i fredags & lämnade dom hemma hos mig medans jag jobbade. Så jag möttes av två glada tjejer när jag kom hem:)

I lördags hängde jag på Lena till Tumba, det var ju ändå inget väder att vara ute i, alldeles för kallt för tjejernas tassar. Breeze krampade några gånger så det blev bara kortare turer.

Men dom var lika glada över att få strosa runt i affären & leta & ÄTA sådant som låg på golvet. Nåja, Breeze kanske tog en extra här & där & Trizz hittade som vanligt "sitt" jätteben:) Hon var inte nådig om ngn kom för nära....

Men den lilla rackaren gjorde en hög inne?!? Kan kanske bero på att hon inte ville lämna affären?! Inte vet jag...Det var bara att plocka upp suck...Breeze sa i alla fall till om att hon ville ut, hon var däremot ngt lös kan kanske bero på allt xtra hon äter?!?! Men på kvällen var ordningen återställd igen som tur var...
Dagen blev lång & tjejerna & jag var helt slut när vi kom hem.....

Hängde på ut till landet när Svenerik ändå skulle in & hämta Anders.

Så på söndag morgon var det upp relativt tidigt & som vanligt tända i brasan. Sedan traskade jag ut med alla hundarna, det blir Badrundan. Mille min Prins han sprang som en vilding HELA promisen:) Det var så himla skönt att få gå en promis med alla hundarna i ett helt underbart vinterlanskap:) Det var -7 grader, ganska OK. I går lördag var det ju -15 så....Inga snöbollar i pälsen inte heller någon is mellan tassarna. Jo Trizz tror jag noppade tassarna en gång eller två..

Sedan efter frukost blev det återigen en skidtur:) Å som vanligt så fick Sindie stanna hemma:( Men dom andra hängde på. Vet att det låter lite tjatigt men jösses vad trevligt, nyttigt & SKÖNT det var!!!! Men säg den glädje som varar? Hmmm sedan var det dax att åka hem till Tokstan igen suck...Det är ju det där med vardagsliv & jobb...

Men hundarna har verkligen fått röra på sig så samvetet är nu OK!

Tog med mig Breeze & Trizz hem för det är ju agilityträning för våran grupp i kväll...

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0