Första skidturen för året

Jajjamensan det blev en långfärdstur med alla hundarna utom Sindie...


Snart på G som i Glid:)

Vi skulle åka på fälten efter Gården, totalt så var det nog ca 4 km....


Årets allra första skidtag...

Milloo & Trizz var helt "galna" dom levde rövare suck...Skällde gjorde dom hela tidem grrr...
Tror att dom var så pass uppspelta & sugna på att det skulle händ ngt KUL!!!! Men dom tysnade efter ett tag som tur var. Jag vill ju njuta av lugnet & friden:) Ngt som är svårt med 2 skällande sheltisar runt skidorna ha,ha,ha...
Eller berodde det på att dom ville ha mer fart på matte??? Hmmm kanske.....
Jag vill ju bara GLIDA fram på platt underlag...Å jag kan lova att vi hade hittat utmärkta fält att åka på!!! Som gjorda för att jag skulle fixa det:) Underbart!!!! Visst jag fick bita ihop men.....Orkar inte ens fundera på hur det skulle kunnat vara om jag var hel i kroppen.... 


Breeze ville helst springa bakom mig hela tiden...Men jag ville ha hundarna framför mig! Om dom sprang i spåret efter mig så blev dom "söndertrampade"...Trizz är ju så himla lätt så hon sprang på "skaren". Hon var mets hela tiden framme vid Svenerik. Milloo han sprang precis överallt hela tiden, han racade även in & upp i skogen. Där kan jag lova att det var djupsnö...Så han fick JOBBA:) Även Breeze fick jobba hela rundan, superbra & nyttigt.


Jag & nästan hela sheltieligan:)


Tillbaka hemma:)

Det var en himla skön & härlig tur!!! Precis så som det ska vara:)

Nu har hundarna verkligen fått röra på sig! Så nu kan jag med gott samvete ta mig en Irish Coffee`

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja va glad att du är ute på landet och slipper smällarna! Jag hoppas bara att de slutar snart, så Nova slipper vara rädd!

Ha det bra

2010-01-01 @ 17:24:19
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Det är jag kan jag lova:)

Så himla trist för Nova:(

Lycka till får man väl tyvärr säga....

2010-01-01 @ 17:29:23
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0