Breeze på agilitytävling i Kista 3/1

Breeze & Birgitta VANN hoppklass 2a!!!!! = PINNE:)



Så.... GRATTIS Birgitta med min Breeze för ett superduper lopp!

 

Vilken TUR jag har som har dig som förare till världens bästa Breeze!!!!

Ja att ni sedan i hoppklass 2b gick nolla med en OK tid & placering 4, var ju oxå kanoners!!! Tyvärr var det ju bara 3 pinnar:( men men ni tar sista pinnen nästa gång:). För som ni jobbade ihop i dag så var det en fröjd att se er "live"...Trots mässhall med HAL matta grrrr så funkade det ju kanoners mellan er:) Breeze var jätteföljsam & anpassade sig så himla bra på mattan. Visst i andra hopploppet fick hon en del lååånga svängar, därav ngt sämre tid....Men 2 NOLLADE lopp i hoppklass 2 är KANON!!!!

Sedan var det ju himla KUL att både mamma & Svenerik var med hela dagen & fick se Breezan´s lopp:)

   
Breeze, mamma & Svenerik

Sedan gör jag vågen & säger GRATTIS till Birgitta som med sin Zingo plockade sista PINNEN i hopp 2:an!!! Därmed är dom numera i Hopp klass 3:)

   
Birgitta & Zingo

En stor eloge även till Ingela som med både Tindra & Korall gjorde flera mycket bra lopp! Tyvärr räckte det inte till ngt pinne, men dom kommer!!! Det var KUL att se loppen:) Placeringar blev det i alla fall.....

 
Ingela

Breeze fick oxå en leksak som mamma köpte till henne:)

Det var fina men inga hundpriser nä det var matte priser:) dels ett badlakan & så en kylväska.


Badlakanet som var priset när dom VANN!

Mycket bra saker tycker jag men kanske inte Breeze...Så mamma köpte "äckelgodis" till henne typ ngn form av lever/lunga edyl...Smaskigt tyckte hon att det var i allfall:)

Kista 3/1 2010 Domare Nalle Jansson

Hopp klass 2a
Ref tid: 37 sek
Tid: 33,65
Fel: 0
Plac: 1/22 (8 disk) PINNE!
Förare: Birgitta Blomkvist

Hopp klass 2b
Ref tid: 40 sek
Tid: 38,88
Fel: 0
Plac: 4/19,  3 pinnar:(
Förare: Birgitta Blomkvist

Ja man måste väl säga att det var en BRA tävlingsdag!!!! Trots att jag förra året på samma tävling sa att Breeze aldrig skulle tävla på denna matta igen...Tur att man kan ändra sig:) Sedan är det ju himla kul att båda domarna tyckte att deras lopp var attans så BRA! Blir man stolt eller blir man?!?! Så det får man väl Tacka både Annika & Nalle för, kan lova att det värmer att höra sådana ord om sin hund:) Ja, självklart var ju även Birgitta med på ett hörn ha,ha,ha...

TACK Birgitta för att du kör min Breeze!!! Å att du gör det så himla bra:)

Å så ett JÄTTE TACK till mamma & Svenerik för färden till & från Kista!

Nu är jag åter hemma i stan igen & kan ni tänka er, jag är även nu hundfri:) Japp Breeze fick följa med ut till landet.....Jobbar ju i veckan & här i Tokstan smäller det fortfarande titt som tätt grrrr..........
Dom andra hundarna var ju kvar på landet när vi var i Kista. Snälla grannen Irma hade lovat att ta ut dom. Sedan är hon väldigt svag för min Prins Milloo så att fick följa med henne på en xtra lång promis:) Det gick absolut ingen nöd på dom i dag, det kan jag lova. Lite utslängd torkad blodpudding att leta efter när vi åkte så var vi glömda för ett tag....
Det var nog ganska bra att dom fick en vilodag, har ju varit ganska aktiv med dom nu med bla skidåkning & långpromisar...Nu står mitt hopp till att ledighetskommiten där på landet kanske tar en skidtur i morgon tillsammans med Breeze, Milloo & Trizz!?! Vågar däremot inte sätta några pengar på att det händer ha,ha,ha...

Nä jag är så himla GLAD över att dom tar så väl hand om mina hundar:)

 
Kanske ser det ut så här:)

   
Trizz har fullt upp med "sitt" ben


Å Milloo med "sitt"

   
Självklart har även världen bästa Breeze ett eget ben:)

 
Tittar man sedan ut genom fönstret så kan man se råddjur:)

På tal om råddjur så ska ju både jag & Svenerik gå viltspårskurs i vår med Trizz resp Milloo. Ska bli himla kul!

Njut av era hundar! ( själv ska jag njuta av att vara hundfri:)

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anki

GRATTIS TILL ER ALLA,

va duktiga ni är

//Anki

2010-01-04 @ 09:15:40
URL: http://revarens.blogg.se/
Postat av: Marie G

Tackar säger en STOLT matte:)

2010-01-04 @ 09:48:19
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Kristina

GRATTIS till alla tre Breeze, Birgitta och matte.

Kristina

2010-01-04 @ 10:40:45
Postat av: Marie G

Tackar, sååå skönt att veta att man har en så DUKTIG hund:)

2010-01-04 @ 11:44:49
Postat av: Lotta

Vad roligt!!!



1000 Grattis till dig och Breeze.



Kramar Lotta med Lapparna



2010-01-04 @ 12:36:19
URL: http://anncha0117.spaces.live.com
Postat av: Marie G

Tackar,

Kanske promis nästa vecka?

Kramisar

2010-01-04 @ 15:04:58
Postat av: Carina

Grattis! Va kul!

2010-01-04 @ 20:02:25
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Eva

Grattis till Leffes bästa MAMMA / Leffe o Eva

2010-01-04 @ 21:31:45
Postat av: Marie G

Tackar, tackar!!!

Visst är hon bara BÄST, min Breeze:)

2010-01-04 @ 22:25:53
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0