Solen skiner

Det är ju nästan så att man bara vill vara ute! Med all denna härliga snömängd & så på det en SOL som skiner:) Snacka om att gilla läget....Men kanske att hundarna tycker det är lite väl mkt snö, dom försvinner ju helt så fort dom försöker ta sig ut i djupsnön ha,ha,ha...Mille klarar sig väl lite bättre men Trizz jösses det är bara att le varje gång hon kämpar i djupsnön.
Men å andra sidan är det ju bra konditionsträning för dom så dom får hålla på. Man får passa på att njuta för snart smälter det väl bort:(

Sindie är ngt bättre, har inte sätt ngn hälta på 2 dagar:) Men så har hon heller inte fått anstränga sig ngt. Har haft henne i koppel dels pga av att jag inte vill att hon ska rusa i väg utan hålla sig lugn samt att hon bara SKÄLLER när hon är lös:( Det är ngt man INTE får göra suck.....
Tur som så är hon helt tyst i koppel....

Nä nu är det dax för ytterligare en hundpromis, denna gång med hela ligan. Den blir inte speciellt lång men den blir i SOL:)

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: made grundsten

det är inte "bara" hundarna som tycker att det räcker med snön nu, var precis ute och kollade staketen i stallet och trodde att jag skulle stryka med efter 35 minuter, funderade allvarligt på att helt enkelt lägga mig ner i en snöhög och invänta varmare väder.

då kom som tur var min lurvrumpa pulsandes ihop med nordsvensgänget för att kolla vad jag höll på med. gammelnordisen saga konfiskerades och fick skjutsa runt mig resten av staketkollen.

just nu pustar jag ut i soffan med mio som lyckligt gnager på ett grisöra som stinker död och föruttnelse.

2010-02-07 @ 17:01:54
Postat av: Marie G

Men jag njuter:) Läste om det på facebook & då skrattade jag gott:) Men det går fort & snart är det vår så passa på & njut nu av vintern. Å så fick du ju hjälp av en nordis & det är ju aldrig fel...

Själv så får man ju använda appostlahästarna i djupsnön....

Mina föredrar gristrynen, hmmm.

Kramis från syrran

2010-02-08 @ 08:34:23
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0