Sheltiespecial på Vilsta 2010

Dagen började som "vanligt" med en TIDIG morgonpromis i lugn takt pga av att jag knappt kan röra mig:( TUR att man har hundar som kan gå lösa & delvis roa sig själva....

Efter frukosten bar det av till Sheltiespecialen i Vilsta,Eskilstuna. Ngn antar att det var Sindie hade spytt i bilen:( Ja,ja det var bara att slänga ut, spyan alltså....
Sen tog jag med mig Trizz in för att bara titta på SHELTISAR:) Elisabet hade an pangplats så det var bara att slå sig ner....Trizz gillade läget & hade full koll på dom inne i ringarna....

 
Trizz med full koll:)

 
Elisabet & Kola

   
Kola

Ett JÄTTEGRATTIS till Elisabet som med sin Kola blev 2:a Bästa tik i sin klass!!!

 
Kola

Det var kul att "prata" sheltisar med Elisabet, för jag är ju GRÖN på området så då får jag passa på när ngn KAN sheltisar:)
Vad jag tyckte så var det en hel del korta halsar, vilket var lättare att se när man kunde jämnföra & så såg vi några med alldeles för mkt päls. Men intressant var det.....

Men självklart sparade jag det BÄSTA till sist....Eva hade ju lovat att Hans skulle komma med Leffe vid 13-tiden & det gjorde han. Så KUL att få träffa hela familjen:)

 
Familjen "Leffe"


Leffe


Leffe den läckre:)


   

Han är ju fortfarande bra läcker, Leffe men ngt kaxig på hanar.....Han & Mille gick & gruffade på varandra tills Leffe flög på honom:( Men det var bara att ta tag i honom & "säga till honom" (ordspråk från Janne Mann). Trodde att han skulle vara mkt tyngre men det var han inte....(han är jättefin i hullet!) Sedan tittade han lite konstigt på mig & jag fick säga till honom en gång till men sedan funkade det bra:)

Sedan ville jag ha kort på Breeze & Leffe, inte det lättaste att fota hudar när det kommer fullt med ungar, cyklister mm precis brevid men ngt bra blev det:)


Leffe & mamma Breeze

   
Leffe & Breeze

Sedan ville jag så klart även ha på syskonen...Men att få dom titta åt samma håll samtidigt var omöjligt:)

   
Leffe & Trizz:)

   
Delar av ligan
   
Leffe

 
Sindie

 
Leffe


Breeze & Trizz


Tjejerna

   
Leffe igen:)


TACK matte Eva & Hans för att jag fick träffa Leffe!

Ska bli spännande att följa er på kommande kurser i bla klicker. Hoppas som vanligt på rapporter & bilder:)

Njut av era hundar!



 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Han den där Leffe är ju en riktigt pudding.



Var rädd om dig, och hör av dig när du orkar ta en prommis.



Kram Lotta med Lapparna

2010-02-28 @ 14:39:57
URL: http://anncha0117.spaces.live.com/
Postat av: Anonym

Jag håller med om att Leffe är Läcker:) Men så är jag kanske liiite partisk ha,ha,ha...

Jag hör av mig när det kan bli en promis...



Hoppas veckan blir bra!

Kramis

2010-02-28 @ 16:11:12
Postat av: Eva

Hej på hela ligan

Många fina bilder både på tjejerna och Leffe.

Jätte kul att vi kan släkt träffas ibland.

Kram från Eva och slick från Leffe

2010-02-28 @ 18:08:45
Postat av: Marie G

Ja, jag lyckades ju få några bra på dom:) Håller med om att det är jättekul att träffas!!!

Kram på er från hela ligan

2010-02-28 @ 20:53:13
Postat av: Anna

Det tar tiiiid att lära "gamla hundar att sitta"..haha! (kanske kommer jag snart till FB??!). Och jaa, jättekul att ses igår :) Kanske DU kan ha ett Partylite? Man "kan" ju bara handla lite i taget..Kraaam

2010-03-01 @ 09:53:05
URL: http://galhon.blogg.se/
Postat av: Marie G

Gammal & gammal ha,ha,ha.....

Hmmm dom har "tjatat" men så vet dom oxå hur jag bor:)

Igentligen skulle man ju vilja kunna handla mer som vanligt:)

Kramis

2010-03-01 @ 12:36:24
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0