Hundpromis med Birgitta & flock

Snälla Birgitta kom & plockade upp mig & min liga för en gemensam hundpromis:) Färden gick till våran gamla runda, dvs parkeringen vid Fårhagen strax innan Tullaren. Å den här gången var vi alldeles ensamma:)

Full rulle var det på alla hundar:) Glädjande nog så var vägen plogad så vi gick med lätta, nåja steg tills vi kom till fältet....Oj,oj,oj vad vi fick jobba hela långa sträckan över fältet. Det var säkert 60-70 cm snö!!!! Pust & stön...

Milloo var som vanligt som en igel bakom/runt Zingo suck....Till slut fick Zingo nog & sa till Mille, men tyvärr så fattade inte han det grrr....Efter ett tag fick Zingo verkligen nog & då attan sa han ordentligt till suck igen...Den här gången fick jag gå i mellan & sära på dom. Nu trodde jag ju att Mille fattat galoppen hmmm men icke, visst han höll sig på ngt längre avstånd & som tur var hände inget mera. Mille var bara lite tilltuffsad & blöt, han har ju så mkt päls & det var nog vid detta tillfälle bra.
Han är lite väl tuff i alla möten med Zingo....När det är dax för hus/hundvakt så får Mille nog vara på landet. Tror att det blir lugnast så.

För övrigt så var det en härlig promis, vädret var kanoners & hundarna fick verkligen motion:) Men mest slut var nog dom tvåbenta:)

Väl hemma så var det bara att ta en kortis runda med Sindie. Hon fick ju som vanligt inte följa med:(

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0