Hundpromis igen

Denna gång var det samling kl: 10.00 & på samma plats. Man är väl som 2-bent lite lat kanske men det passar mig bra.

En del hade mailat om att dom faktiskt JOBBAR dagtid?!?!? Men ngn kanske är dagledig som jag:)

Även i dag sprayade jag på hundarna balsamspray för att dom inte skulle få snö/is kockor på tassar & ben. Funkar SUPER! SÅ det rekommenderar jag!!!

Som "vanligt" när det gäller långpromisar så fick Sindie stanna hemma. Gömde lite godis till henne så hon verkade ganske nöjd att bara få vara....

Hundprommisen då? Jo Suneeta kom med Chanel & nu verkade det som om mina hundar inte tyckte att hon var så läskig:)
Vi gick via Nyckelskolan-Grunsåsen-Östra Zoo-Upp via Gamla LT så att vi kom upp via Kärlekabacken till Begvik.
Duktiga Breeze gick lös hela promisen medans Milloo & Trizz bara fick gå lösa på säkra platser. Vid hundrastgården släpptes även Chanel lös. Tyvärr hade jag inte med mig kameran men Chanel är så läcker för  hon bara plöjjer i djupsnön med huvudet före & sedan bara ligger/åker hon i snön:)

När vi hade skiljts åt så fick hela min liga jobba lite i djupsnön på ängen. Bra för musklerna:) Deras alltså....Efter det så var dom mer än nöjda & jag med. Totalt så var vi ute i 1 timme & 20 minuter inkl då djupsnöträningen:)

Nu måste jag kolla OM jag kan få ihop några promisar nästa vecka:) Det är ju alltid då mkt trevligare med sällskap:)

Alla hundarna har nu fått varsitt gammalt /använt märgben som jag kletat in med kaviar. Hade slut på leverpastejen. Alla utom Mille jobbar för fullt med att få dom "rena". Bra för tänderna & så får dom JOBBA för att få ut gottit. Det verkar ju som om mina i allfall Breeze VILL JOBBA för att få ngt att äta:) Å det får hon nu!

Uppdaterat: Foderpåsarna är nu väl inpackade i fodertunnan! Knappt så att jag själv får upp den...Får väl se när jag kommer hem om jag möts av en Breeze med sår på nosen IGEN:)
MEN jag ställde Indras lilla tunna ovanpå, men å andra sidan så gillar hon ju kattmat oxå?!?!
I kväll efter jobbet vet jag.......

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0