Har kört slalom på vintervägen, gick kanoners!

Känner mig verkligen SUGEN på att träna agility, lite typsikst eftersom att jag missar våran ridhustid i morgon:( Måste ju jobba....

Ja ja släpade ner mina slalompinnar på vägen precis nedanför stugan....Helt perfekt liksom, inga bilar & plogat....

Började med att sätta upp 8 pinnar & ja då fick Milloo börja....Å snacka om att han var taggad, min prins:) Först var han lite konfunderad men sedan blev det fart....Körde olika ingångar & självklart varannan höger resp vänster. Passade på att få Mille fotad & filmad när han körde...
Var nöjd med min prins & hans slalom i dag:) Visst ALLT kan bli bättre & det kan gå FORTARE...men det kommer!!!

  
Jag & Mille...JA det är VINTER:)

Sedan var det Trizzen´s tur & då ställde jag upp 4 pinnar x 2. Hon ska ju nu bara få köra ingångar & hitta tekniken för att få UPP FARTEN!!!! 

Trizz, ja hon e som hon e hon:) I början var hon lite ofokuserad suck...Men så fick hon till det & då gick det BRA! Belönade henne genom att slänga en godisbit efter slalomet sisådär minst 1 meter efter....JAG lyckades då & då ha,ha,ha....Trizz hade dock bitvis hög % rätt, gillas! Men så blev hon "hej hå" en stund & då fick jag "plocka" upp henne igen med min godishand. Försökte verkligen att kasta belöningen när hon hade blicken framåt, vill ju inte ha en hund som TITTAR på mig i slalomet. Trizz har en tendens att göra det tyvärr....
Mitt mål i dag var att hon skulle KÖRA slalom med bra teknik & självklart varannan h resp v....Kände mig nöjd, men det känns som vi ännu har låååångt kvar....För i bland så bara "Tjohoo matte" & JAG vill ha "Tjohoo FULLT ÖS I SLALOMET!!! Jösses nu känns det ännu längre bort.....

Men....slalompinnarna står kvar nere på uppfarten så kanske kanske jag kan köra i morgon kvälll?!? Får väl starta bilen & lysa upp:) Vad gör man inte för att få TRÄNA SLALOM på vintern:) Men det GÅR!! Finns liksom inga ursäkter....

I dag fick inte Breeze köra ngt, vet ju att hon blir så supertaggad & just nu så....vill jag inte att hon ska hetsa upp sig....Måste ju tänka på ev valpar:) För nu känns det som om det är på G!!! HOPPAS HOPPAS!!!

Hela ligan har fått lullepromisar i dag, dom har fått lulla som dom vill....Var ute på en promis, vi blev avsläppta en bit hemifrån när vi kom från Gnesta. Dom yngre racade för fullt & även Sindie var pigg & hade spring i benen KUL:) Blir så varm i hjärtat när jag ser min Sindie så pigg:)

   
  

Nu ligger hundarna utslagna, brasan brinner & massor av ljus är tända & snart blir det varm glögg:)

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Jag sökte på google och hitta bilden, fanns någon med hund i alla fall. Va kul om det blir valper den här gången.

Jag har också tränat lite slalom, fast inne i vardagsrummet med pet-flaskor, går väll framåt i alla fall men vi har långt kvar.

Ha det bra

2010-12-11 @ 22:04:08
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Jag har oxå sökt efter bilder på Google, finns ju hur många som helst:) Ja jag längtar verkligen efter valpar nu......Vi blir vassa på agilityplanen i vår ha,ha,ha....

Ha det gott!

2010-12-12 @ 12:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0