Gemensam hundpromis, eller i allafall promis

I kväll var det jag som hade ansvaret för promisen. Det kom faktiskt 4 andra hundar med resp + då min liga:)
Fördelen med att vara flera är att alla kan gå i sin egen takt...Eftersom att det var jag som var ansvarig ja då är det ju liksom JAG som bestämmer takten....Vill man hänga på i min takt, ja då gör man det & vill man lulla ja då gör man det. Hur enkelt som helst:) Ingen gick själv förrutom jag som ville GÅ på, ngt både jag & mina hundar behöver...RÖRA på oss alltså:)

Mina hundar anpassar sig efter mig & självklart får dom rasta sig när som men...sedan går vi! Har ju tränat häcken av mig för att alla mina ska kunna gå lösa även om det är andra hundar runt om. Känns så BRA att kunna ha dom lösa:) Men för att kunna ha dom lösa MÅSTE man ju TRÄNA varje promenad, varje dag, vecka efter vecka år efter år.....Måste man ha sin hund kopplad, ja då får man självklart oxå jobba speciellt om man har en stor hund som drar.....

Trizz skällde en del på dom nya stora hundarna suck...Å Mille taggade en del på dom oxå hmmm inge bra:( TUR att man har koll! Mille kan ju tuppa sig när HANS tjejer är med & nu var ju även Ellen med....Mille ser nog nästan även henne som "sin"....Det har nog stigit Mille över huvudet att bli kallad "Prinsen":)

Ringde på Sus som mötte upp oss nere vid Fårghagen, hon kom med sin nya jättesöta Mittzi:) Dom hängde på en bit sedan vände dom hemåt igen....

Får nog åter börja kalla MINA promisar för HUNDPROMENADER....för lulla det kan jag göra på pinkrundorna runt kvarteret...Å när jag ÄNTLIGEN kan gå på ordentligt, ja då bara måste jag det så klart:) För av alla tusentals promisar som det blir varje år så är det ytterst få som jag verkligen kan gå på ordentligt....

Vi såg en jättefin räv som sprang över vägen ca 20 meter framför oss:) Vad man kan uppleva när är på promis:)
Var ute i ca 1,5 timme, det var BRA får nu bara hoppas att jag kommer i sängen i kväll & ur den i morgon...TUR att det finns värktabletter....

I morgon är det åter en GEMENSAM HUNDPROMIS, men då är jag på Stroke föreningens julträff....

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Carina

Ja jag vet jag måste tänka mig för, men i vissa akuta situationer är det lite svårt att tänka på det också.

Ska jag hänga med på promenaderna får jag bara ta med Krita, årkar inte att släpa på Nova med min nacke nu!

Ha det bra

2010-12-09 @ 17:18:42
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Håller med & man vill ofta mer än vad man igentligen klarar av suck....Hoppas att det släpper i din nacke! Hoppas att du kan komma med på ngn kommande promis:)

Ha det bra!

2010-12-10 @ 10:57:07
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0