Vägning av hundar & en som nu är på diet & Sindie ska byta foder

Passade på att väga Ligan när vi passerade Djurmagazinet. Vet ju att Breeze är ngt "rund" suck....Det var inga roliga siffror när hon stod på vågen:( Så för hennes del blir det diet dvs light foder utblandat med osockrade rispuffar. Hon ska ner minst 1,5 kg! Glädjande nog har Trizz gått upp & Mille låg där han brukar:)

Breeze: 11 kg
Milloo: 11,3 kg
Trizz: 5,1 kg

Tyvärr har det visat sig att Sindie har fått klåda & det ganska mkt:( Inge kul & det enda jag kan tänka mig är fodret. Hon har ju ätit Eukanubas Joint & det har ju varit superbra för bla hennes tänder! Hon har ju i princip ingen tandsten alls & ni som träffat henne vet att hon tidigare hade massor som jag var tvungen att skrapa & skrapa:( Eftersom att allt annat är som tidigare finns liksom bara fodret kvar....Just nu får hon äta Doggy, men nästa steg är att jag tar mig till Lena i Tumba & hämtar ett nytt foder. Just nu lutar det år att hon får återgå till Lone Star, det åt hon innan jag bytte till Eukanuban. Lone Star mådde hon bra av & pälsen var fin. Att jag bytte berodde bla på att det fanns Joint som är för leder & att det sedan var kanon för tandstenen var bara en bonus:) Men som sagt, klådan är inget jag vill att hon ska ha så klart.
Nu kommer jag även högst troligt att byta foder på alla mina hundar från Eukanuban till ???. Har inte bestämt mig ännu, men jag kanske gåt tillbaka till Purina Pro Plan, lax för Breeze, Mille & Trizz. Jösses det är en hel vetenskap med att hitta rätt foder. Å det skulle vara så skönt om alla hundarna kunde äta samma foder. Skulle gärna vilja att alla åt Lone Star, men det gör inte Breeze:( Men å andra sidan ska hon ju gå på light foder ett tag så kanske det blir Lone Star ändå?!? Får höra med "experten" Lena:) Måste oxå kolla vilket foder som har bäst förmåner för uppfödare:)
Fortsättning följer.......

Njut av era hundar! 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0