Ingen pinne för Breeze

Birgitta & jag drog i väg i söndags till Österåkers BK för att tillbringa hela långa dagen med att titta på agility:)
Å låååång blev den.....

Ja ja, först kördes agility klass 2 & i agilityklass är ju Breeze i 3:an:) Sddan var det då dax för hopp 2:an & där saknar hon 1 rackarns pinne....Allt såg bra ut tills det blev lite slarv efter en tunnel, Breeze missade att ta hopphindret efter tunneln:( När Birgitta skickade ut henne tog hon hindret från fel håll, rackarns....=DISK!
Så nu är det bara att kolla vilka tävlingar som hon kan köra NÄSTA år! det finns liksom inga tävlingar kvar i år som Birgitta kan ta med henne på....

Däremot VANN Conny & Zaza klassen & tog därmed 1:a pinnen! GRATTIS!!!

Eftersom att Trizz var med passade jag såklart på att köra henne på framhoppnings hindren. Det blev kontaktfält på balansen, snäva svängar runt 2 hinder & antingen mot slalom eller böjd tunnel. Hon var riktigt duktig men oj vad det luktade gott precis framför ena tunnelingången hmmm....Jag märker att hon lätt tappar fokus när det händer mkt runtomkring, men hon är ju grön & det kommer förhoppningsvis bli bättre...Måste träna snäva svängar i kombination med att det sedan går fort som f.n framåt & gärna då in i slalom. TUR att man hela tiden hittar ngt man bara måste träna på:) Körde Trizz i flera omgångar, dagen var ju lång. Varierade lite hur jag körde hindren. Både h & v slalom, vilket gick hyffsat. Allt kan ju bara bli bättre:) Men jag var nöjd, hon jobbade BRA! Tur dock att ingen filmade min handling....

Däremot så satt jag ju & kollade på många olika typer av ekipage, oj,oj, vad det är nyttigt att bara sitta & titta en hel lång dag. Man ser att det är mkt handling med armar & händer & kroppen vriden som en twister i bland. Sugen blir jag ju på att köra men undrar just hur attan det ska gå när vi debuterar på Vallentuna BK jag & Trizz...Jösses man är ju ingen sprinter i "gummi/twisterförpackning". Men det får gå som det går, Trizz är grön & jag är gammal:) Vilken kombination.....

Måste oxå säga JÄTTEGRATTIS till Jörgen som med sin Joplin VANN 1 klass & kom 2:a i den andra, detta på lördagen på Österåkers BK. Därmed tog dom 2 pinnar! KUL & BRA jobbat!!!

Det gick heller inget vidare för Birgittas lag, inga SM pinnar:(

Däremot blev dagen låååång, kom inte iväg från klubben förrän vid 18 tiden tror jag..+ att det var vägarbeten & köer på stora vägen mot Stockholm. Men till slut var vi hemma....

TACK Birgitta för att du körde min Breeze:)

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0