Tidig promis, bilhämtning, godisinköp & agility träning

Upp i ottan, nästan för att ta en promis ner till stan & hämta bilen. Vädret var helt OK så det var skönt att traska i väg. Gick en sväng på stan & satt en stund vid Maren & njöt av morgonsolen:) Även denna morgon så gjorde jag allt för att inte bli förbannad på allt skräp & glas som låg slängd överallt....Fick bara se till att hundarna inte trampade i glassplitter:( Fick räkna till 10 många gånger suck....

Ja ja när vi väl fick bilen bar det av mot Tumba & inköp av hundgodis, kex & ben. Förrådet var nästintill tomt så det var behövligt:)

Hundarna fick sitta i bilen den tid det tog när jag var på guidad visning på Tumba Bruksmuseum. Dom fick varsitt kex att tugga på. Hittade sedan 1 helt kex + 2 mindre bitar gömda under fällen?!? Antagligen Breeze som gömt dom där....

Sedan bar det av mot Södertälje & hämtning av Birgitta & Zingo. Vi hade planerat att träna agility på Södertälje BK. Birgitta ska ju tävla både Milloo & Zingo på lördag. Alla hinder stod framme & jag körde Trizz på alla kontaktfält, oj,oj,oj vad DUKTIG hon var!!! Alla kontaktfält satt kanon!!! Så jäkla KUL!! Slalomet gick sisådär i fart räknat, kände däremot att jag var alldeles för ofokuserad vid hopp handlingen, vilket ju INTE är bra, speciellt på en grön hund. Usch & fy på mig!!! Kände att hon då blev lite osäker & tappade lite fart:( Fick då skärpa till mig & körde med slängd godispåse bara rakt fram några gånger. Då gick det bättre & hon flög framåt:) Då slutade jag...på topp alltså ha,ha,ha....
Var oxå lite slarvig med dom andra & Mille kom till oss & störde hela tiden:( Ingen pli på honom eller så ville han köra med mig...Suck..
Kände mig inte så motiverad så det blev lite hipp som happ....Breeze fick inte köra ngt, inte poppis:(

Birgitta körde Mille & jag tycket att det gick BRA! Han lyssnade bra & var superduper taggad på att han ÄNTLIGEN fick köra agility!!! Ngn liten miss här & där men i det stora hela såg det ut som om dom helt klart är att räkna med på lördag, SÅ SE UPP!!!

Det såg även BRA ut med Zingo:)

Så på lördag hoppas jag på PINNPLOCKNING!!!

ÖNSKAR Birgitta,Ingela, Ullis & Linnea LYCKA TILL på lördag!!! Å som jag skrev till Ullis & Linnea, ska bli KUl att se er på placeringarna 2 & 3 efter Mille så klart:))

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Phillipmariam

Interesting.

2012-01-12 @ 07:56:29
URL: http://phillipmariam.blogfeaturing.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0