Träningstävling i agility

Tog mina hundar & åkte buss till Lina för att sedan gå genom skogen till klubben. Var på väg tidigt, så skönt när det inte är så mkt folk ute....Vädret var kanon, solen på uppgående kan knappast bli bättre....Tyvärr så började Milloo redan på vär in i skogen att "hallå, matte dom kan skjuta här" Suck...

Vi var alldeles själva på klubben, så attans skönt! Ingen annan att ta hänsyn till & hundarna kan få gå lösa....
När jag byggt klart så fick Breeze & Milloo köra. Inte Trizz för hon skulle ju tävla på den banan...Breeze var lite ofokuserad & så har hon ju ite problem med att jag är så stilla...Hon vill & behöver ha ngn som hänger på. Å det gör inte jag....Men efter några försök så lyckades jag få henne att ta banan trots att det var hinder mellan oss.
Milloo fixade det bättre, om jag bara står & säger vad han ska göra så gör han det, i allafall gjorde han det i dag! Var riktigt nöjd med honom...
Passade även på i min ensamhet att fixa iordning på toan samt sopa av i stugan. Alla måste ju hjälpas åt...Klubben är ju allas!

Åt även lite frukost i det underbara vädret! Tyvärr så hade inte planen blivit klippt, ngt som jag trodde så jag var dyngsu om fötterna! Fick ringa Birgitta som tog med sig torra strumpor...

Sedan började agilityfolket droppa in...Skönt var ju att banan var klar:) Så det var bara för dom att anmäla sig & betala innan dom kunde gå banan.

Vi började med startklass utan slalom, small dvs med mig & Trizz. Jag skulle ju sedan dömma så Ingela fick dömma mig.
Startklass utan slalom:
Trizz:
Hopp-hopp-kort tunnel-höger kort tunnel- höger lång böjd tunnel- höger hopp-hopp-däck-h hopp-hopp-h lång böjd tunnel-h kort tunnel-h långhopp-rakt hopp-hopp.
Hon var så DUKTIG & gick NOLLA med tiden 26.04 & med det VANN hon sin första "tävlingsstart! Har man en duktig hund eller har man?!?!?
Även Elin med Candy tog sig i mål med 10 fel & tiden 35.28 domandra diskade sig. Jag var SUPERNÖJD med Trizz, visst hon hade vid två tillfällen en lite extra sväng bla så var hon lite nyfiken på Jörgen som stod brevid & fotade....Men i det stora hela så lyssnade hon jättebra & hade fokus på det hon skulle. Dvs på mig & banan! Å fart hade hon, min lilla nya superstjärna! Hon är ju bara BÄST!




Foto & Copyright Jörgen Niklasson



Birgitta körde Breeze & Milloo i hoppklass 1. Breeze fick 10 fel, kommer tyvärr inte ihåg vad hon gjorde men med det VANN hon med tiden 38.87. Milloo diskade sig...

I agilityklass 1 diskade sig både Breeze & Milloo, dom strulade på kontakten så då tog Birgitta om. Tror även att hon tog om starten med ngn utav dom pga av tjuv?! Men det är ju på en tträningstävling som man ska träna & fokusera på sådant.

Alla resultat kommer att finnas på Södertälje BK´s hemsida under agility.

Glädjande nog så var det många som som & det var många BRA lopp! Kul att se!!! Det bådar gott för framtiden...

TACK Alla som hjälpte till före/under & efter!

TACK Birgitta för att du körde Breeze & Milloo!

TACK Annica för skjutsen hem!

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0