Hundpromis

I kväll är det ju hundpromis, ska bli väldigt intressant & se om ngn kommer:)
Jag hoppas verkligen att det finns ngn där ute som också tycker det är tråkigt att traska runt med hundarna kväll efter kväll själv i mörkret. Visst är det sååå mysigt att ha med sig hundarna, men i bland är det trevligt med lite sällskap. För jag kan väl inte var ensam om att tycka det???
Eller beror det på sällskapet:) Hmmm det visar sig efter i kväll & efter morgonens kvälls promis.

Nu ska jag passa på att träna Trizz på lite stadga i ligg kommandot. Får plocka fram lite skinka, det duger åt damen....

I morgon ska Lena & jag tillsammans med våra flockar träna agility. Ska bli kul! Då får i alla fall tjejerna göra ngt roligt:) Nu har det mest blivit vardagliga promisar. Men jag har varit noga med att dom verkligen ska få röra på sig. Dvs en hel del backträning har det blivit, för dom inte för mig:)

Å så springer dom ju lösa för det mesta. Ngt som går nu när "kamphunden" mittemot lyst med sin frånvaro dom senaste veckorna...Men jag håller koll & nu har jag faktiskt en Pet Corrector i fickan. Fick den på mässan i helgen. Jag är ju glad om jag slipper använda den, MEN OM ngn hund kommer då ni, då ska den snabbt som attan fram & ANVÄNDAS!!!
Man fick även med hur man ska använda den, men då syftar dom mest på om man har en hund som stjäl mat, hoppar upp, jagar tex cyklister, skäller eller är aggresiva. Jösses, det finns ju andra metoder att ta till:( Men jag ska ha med den OM ngn farlig hund attackerar mina små änglar:) 
Men som sagt så kommer den säkert fram förr eller senare, tyvärr......

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0