Äntligen promis med Lotta & "lapparna"

Lång tid har gått sedan förra promisen, men nu var det äntligen dax för promis med Lotta & hennes "lappar".
Traskade hemifrån ca 07.30 för att vi skulle kunna mötas halvavägen, dvs ngnstans utmed Birkavägen. Sedan gick vi via Nydala-upp i skogen mot masten-ner till Ragnhildsborg-runt udden-upp till Bergvik, där kollade vi in den del som ska bli hundrastgård (SUPERBRA att det äntligen ska bli en rastgård på rätt sida kanalen:)

Hundarna sprang verkligen för fullt, ja förrutom Breeze hon höll sig vid mina hasor....Känns nästan som om Sindie var med, hon var alltid placerad där på våra långpromisar:)
Taito bar på sin älskade boll & i bland så fick Trizz tag i den, men Oj då kom Taito & hon släppte på en gång. Hade hon aldrig gjort om det var Breeze som kom....Tur att hon kan hundspråk. Trizz & Taito gjorde några race varv annars var det lugnt. Mille hade full koll på Loija, som antingen hade löpt eller ska...

Som alltid när jag promenerar med Lotta så pratar vi så att man nästan är hes när man kommer hem, men oj vad trevligt det ändå var!!! Vädret var helt OK & vi traskade på i ett perfekt tempo, passade min kropp perfekt...Hoppas nu bara att den ev inflamationen jag har försvinner i alla fall för en stund:(

Från dörr till dörr var jag & mina hundar ute i 1 timme & 40 minuter. k
Kanoners, för då slipper jag ha dåligt samvete för dom när det var dax att traska till jobbet....Helst ville jag luta mig tillbaka i min "nya/beg" soffa:)

Dagens skitgrej: Plockade en JÄTTESTOR fylld/blå fästing i sängen när jag skulle bädda den:( Fy attan, måste vara Trizz som tappat den. Har nu plockat 3 fästingar denna vecka, fyböveln.....Nä nu behöver det komma -20 grader så i alla fall några av dom jäklarna dör.....

TACK Lotta med "lapparna" för trevligt sällskap & för allt prat:) Å TACK för läppbalsamet!!!!  

Vill också påminna om att i morgon fyller Anna på "Galhon" samma som jag gjorde i januari:) Så snart är även hon på rätt sida om "25"-års strecket:) Eller vilket tal det nu var....

TACK också till Ove, Birgitta & Jonathan för ALL HJÄLP med att få i väg min gamla soffa & att kånka hem den "nya":) TACK för TV´n! Ni är GULD värda:)
Lovar att komma när det är dax för fjällenresa:)

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack själv, kompis.

Alltid lika skoj, det var en mycket, för mig, behövlig promenad.

Hoppas att det blir av igen...snart.

Kram Lotta med lapparna.

2009-11-01 @ 10:10:49
URL: http://anncha0117.spaces.live.com
Postat av: Marie G

Jag håller med, hoppas att vi kan få ihop en tid snart igen:)

Måste bara komma upp på fötterna igen:(

Kram

2009-11-05 @ 17:43:49
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0