Agilityträning på klubben

I dag var det då dax igen för träff på klubben, dvs jag med mina 2 tjejer samt Lena med Nattis (mamma/mormor till mina tjejer), Mynta, Tootsie (Milles mamma) &

Började som vanligt med en promis runt området, lite tråkigt tuýcket Trizz det var ju inga i hennes ålder:) Bara ngt äldre damer... Typiskt att jag inte tog med mig kameran nu när Lena hade med sig Nattis, hade varit kul med en bild på 3 generationer. Det får bli en annan gång.

Lena ville gärna köra ngn enkel bana & jag funderade på vad jag skulle sätta i hop....Ville ju försöka att köra Breeze så självständigt som det bara går dvs så jag "slipper" röra mig så mkt. Å förresten så går det inte nu:(
Trizz ville jag skulle få fart framåt samt en del handling, slalom & kontaktfält. Det är ju snart dax för Annika träning igen & då måste vi ju ha kommit lite längre än sist:)

Breeze: Hopp-hopp-höger säck-höger hopp-h hopp-fram hopp-lite h hopp-långhopp-lite v hopp-h A hindret-snett h kort tunnel-fram hopp-vänster hopp.
Först blev hon lite frustrerad över att jag knappt rörde mig & kom tillbaka till mig för att "Hallå, ÖS på" men efter ett tag då jag lyckades kasta belöningen rätt så fixade hon det! Fick bara påminna henne en gg eller två att lyssna på mig...Till slut var jag väldigt nöjd med henne, min STJÄRNA! Ändrade avslutningen lite samt la till balansen i början, jösses man kan inte köra många gånger innan dom går som tåget...
Sedan körde jag A hindret-ut runt stolpen & ut runt mina ben för att sedan ta gungan SNABBT. Å hon tog gungan i racerfart, stannade på 2 av 2 på-belöning & frikommandot. Slängde godispåsen med hamburgerkött, ngt som hon tydligen väldigt gärna jobbar stenhårt för:) Med gungan var jag SUPERNÖJD!!!
Efter det var hon liiite lugnare medans jag körde Trizz, men bara lite...

Trizz: Körde samma bana med henne, men jag försökte att vara med henne så gott det gick...Suger på hinder gör hon men jag måste träna på att hon lyssnar på mig utan att vända sig emot mig. Men efter ett tag så gick det så attans BRA att jag svävade där uppe:) Jösses det bara FLÖT, kändes nästan som en klass 3 hund:) Men innan dess så sa jag faktiskt till henne några gånger, att hon måste lyssna på mig oberoende av vart jag är. Hon tjuvade på nerfarten ett par gånger:( Hon hittade positionen kanon, men när jag skulle ställa mig i rätt position med tunnel mellan oss så drog hon...Påt igen, samma sak. påt igen & se nu hade poletten trillat ner. Så sista 2 gg så kunde jag placera mig strax innan hoppet med tunneln mellan oss & HON FIXADE DET!!! Då kände jag att nu är det dax att sluta, man ska ju sluta på topp & det kändes verkligen som om vi var på topp!
Kontaktfälten:
Mitt stora problem är ju att om jag blir ngt efter på nerfartterna så stannar hon hon går alltså inte ner i position:( Är jag brevid eller går framåt/framför hitter hon rätt position...Så i dag provade jag med att lägga hamburgerkött på ett lock ca 1 meter efter Ahindret. Jo tjena, skutt ner, raca fram & äta!!! Påt igen samma sak. Nu sa jag till henne....Efter det ville hon inte riktigt gå ner, suck. Det var bara att slå sig i skallen....
Påt igen, visade väldigt tydligt med kropp & arm att hon skulle gå ner & efter att ha funderat ett tag så gick hon ner i rätt position, släppkommando direkt så att hon fick springa till godiset. Repeterade några gånger. Känns lite som om jag fastnat, kanske beror det på att jag tränat alldeles för lite?! Vilja har hon ju....Det är mig det hänger på som vanligt. Stackars hundar!
Slalom: Trots att det var ett tag sedan som hon körde slalom så vågade jag mig på att bara ha 3 bågar. På 1-3 så att hon fixade ingångarna, 3-5 & 7-9. Ingångarna fixade hon, men så kom Karin med hund & då la hon genast fokusen på dom & snubblade omkring suck...Men jag fick hennes fokus & då gick det bra. Hon missade Slutet när jag var på v sida. Då hade hon lite svårt att ledas in rätt?! Vet inte varför, hon bara ville inte gå rätt. Till slut gick hon men vad gör man? När jag gick på h sida var det inga problem, då kunde jag locka tillbaka henne när hon gick fel....Men till slut fick jag till ett par perfekta belöningsplaceringar då hon klarade hela slalomet med bara 3 bågar Kanoners! Men som sagt TRÄNA MERA!!! Ja då skulle det snart vara att plocka bort bågarna...

Karin körde skottträning på stora planen, ngt som mina hundar inte brydde sig om. Skönt! Avslutade med en promis runt området.

Även Lenas alla hundar skötte sig bra, kul att se! Hon har ju lovar att ha några startklara nästa år:)

Tack Lena för en trevlig dag, trots lite höstigt väder med en hel del fladdrande löv!
Å Tack för alla pelargoner! Nu håller vi tummarna för att jag får dom att överleva:)

Njut av era hundar!
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0