Agility dag 1 med Annica

Som vanligt så var vi uppe med tuppen så det blev 06.45 bussen till stan för att sedan ta 07.03 bussen till klubben. Blev lite orolig när det förtfarande var skumt...Då kom genast tanken upp på viltsvinen:( Men det hade hunnit ljusna en hel del när vi klev av bussen:) Det blev en riktigt trevlig men jösses vilken blåsig promis till klubben. Å självklart regnade det också suck... Men som sagt vi hundägare är ett tåligt släkte...

Kl 08.45 kom första gruppen, den på G & där ingår jag & Trizz. Vädret var väl inte på topp men vi hade samma väder förra gången vi körde med Annica....

Breeze fick vara inne i gröna vagnen, inte poppis kan jag lova...Vi andra byggde upp 4 olika kombinationer. Efter genomgång så delades vi in i small, medium & large. Jag & Trizz hamnade med Monica & Alva.

Dagens tema var starter, jättekul & så attans viktigt! Å jag kan lova att det var så jäkla KUL att köra min lilla men ack så DUKTIGA Trizz:) Hon lyssnade, var taggad, fokuserad & VILLE köra agility MED MIG!!!
När jag gjorde rätt, hände då & då:) så gick det BRA! Men det är klart jag har tränat säkra starter sedan hur länge som helst, men nu var det olika starter hela tiden. Nyttigt så i i 1000 kan jag lova. Men Trizzen var med på noterna & jag var så NÖJD med henne på alla övningarna!
Attans vad agility är KUL när man har en Trizz att köra:)
Visst en miss här & där, men inte undra på när hon har mig att dras med...hört det förr?

En del tyckte kanske att övningarna var lite svåra men jag tyckte att dom var kanonbra!!! Snacka om att jag blir så sugen på att fortsätta köra min nya stjärna:)

Efter lunch så var det dax för nästa grupp dvs tävlingsgruppen. Tyvärr så blev det ett avhopp på morgonen & då tänkte jag att vad fasiken jag kör med Breeze:) Det skulle ju vara samma övningar som på fm & det innabar att dom passade mig. Kroppen är ju inte riktigt med mig men det var ytterst lite spring, för springa funkar ju inte:(
Tänkte att jag kör så mkt jag klarar av....

Å jag säger bara det, Jag har VÄRLDENS BÄSTA BREEZE!!! Visst hon var supertaggad & tjuvade när jag gick för långt, men hellre det än att ha en seg hund. När hon väl stod kvar så körde hon som en STJÄRNA! Inte behövde jag jobba häcken av mig, nix hon lyssnade så attans bra på mina kommandon. Felen som blev, gissa vad det berodde på? Just, att hon hade mig att dras med....
Birgitta avslutade med att köra henne. Kroppen hade liksom fått sitt & lite till:( Det gick BRA, men känns så jäkla trist, trist för att jag inte kan själv...Men det är bara att gilla läget...

Det som jag verkligen tagit till mig är blinbyten. Jösses vad bra det kändes att fixa dom!!! Mest för att jag inte behövde använda mitt jävla bäcken & det betydde att jag nog kunde köra några gg till...Så nu ska jag träna blindbyten i massor för då blir det ju inga kroppsvridningar. Å dom vridningarna är värst för mig:(

Kan inte skriva det tillräckligt många gånger: Jag har världens BÄSTA BREEZE & TRIZZ:)

Avslutar med några TACK till:

- Annika B som hade med sig morgon kaffe.
- Birgitta som hade med sig em kaffe.
- Ingela som hade med sig lunch.
- Mamma som hade bakat fikabrödet.
- Birgitta igen för skjutsen hem.
Sista Tacket till Annica för en mycket rolig, givande & inspirerande dag!

Å bäst av allt, det är en hel dag kvar, dvs hela söndagen:) Hoppas bara att vädret blir liiite bättre...

Nästa glädjande nyhet är att Trizz faktiskt har ÄTIT upp sin mat nu i kväll. Så än finns det hopp om att hon kanske snart börjar äta som jag vill:)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0