Morgonpromis

Eftersom att jag börjar sent i dag så passade jag på att ta med mig frukost, sittdyna & hundarna på en långpromis. Vädret var superhärligt, lite småkyligt med klart. Då bara måste man passa på....

Gick via stenskogen(bra för hundarna att klättra i)ner till Ragnhildsborg, väl där så stötte vi på Agneta med staffarna. Pratade ett tag medans hundarna racade runt. Sedan fortsatte vi åt olika håll. Jag gick via båtvarvet utmed kanalen. Där mötte vi den kända deckarföfattaren Inger Frimansson med sin hund. Dom har ju träffats förr & Mille är väldigt intresserad av henne:) Men hon är 9 år & inte alls intresserad av honom....

Så det var bara att traska vidare & då fick Mille syn på änder & några svanar. Ja sedan var han fullt sysselsatt med att hålla koll på dom bla genom att ställa sig på pass & skälla, lillPrinsen. När svanarna lyfte var han helt galen man att ta sig ut i vattnet skulle han aldrig göra.

Satte mig utmed vattnet på en sten & njöt av lugnet, ja förrutom en skällande Mille...Men han tystnade till slut. Men säg den frid som varar, "råkade" kolla på mina byxor & vad kryper där om inte en FÄSTING!?!? Jäkla skit, det gillar jag inte:( Men den var seg & det är dom ju odjuren. Den här veckan har jag alltså plockat: 1 fästing på mig, 2 på Trizz & 2 på Breeze!!! Usch:(

Traskade sedan hemåt via kanalen & Bergvik. Alla hundarna gick lösa & vi träffade inte på ngn innan vi nästan var hemma. Då kom Clary & Elvira så då hängde vi med på deras morgonpromis.

Totalt var vi ute i 1 timme & 45 minuter. Härligt:) Å se nu skiner solen, passar perfekt när jag snart ska traska till jobbet eller.....

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0