Hundvård

Eftersom att det bara är skit på TV´n på fredagar & jag absolut inte orkade hitta på ngt så fick det bli hundvård.
Så fram med sax, borste, kam & klotång & första hunden. Hmmm det var mkt att klippa runt tassarna, ja se då fick jag dåligt samvete för det också suck...
Men alla hundarna gicks igenom & glädjande är att jag inte hittade en enda fästing, se man måste ju se ngt positivt i det stora hela:)

När jag var klar med Mille så hade jag en mindre papillon på bordet, förstår inte att han kan lämna så himla mkt hundhår efter sig!?! Men nu kanske jag har liiite mindre hår i filen till frukosten:) För av ngn anledning så verkar dom dra sig till tallrikarna?! Att inte ha hundhår i maten blir man nästan frågandes? Var är hundhåret, vet att det ska finnas ngn stans men var??? Å man letar & letar för att till slut inse att Nix inget hundhår denna gång! Jippie!

Se 2 positiva saker i ett inlägg....., men det behövs för just nu är vädret trist som attan ute. Lite duggregn & grått, men hundarna verkade inte bry sig ett dugg. Det är bara Indra som inte riktigt gillar att vara ute för länge...

Orkar inte träna hundarna i dag heller, nä det får räcka med hundpromisar. För det orkar jag med i alla fall, suck...Men jag får ta den här veckan som deras träningsfria vecka. Även dom behöver ju vila i bland för att sedan vara taggade att återigen jobba. Skulle behöva träna agility, för nu har jag ANMÄLT Breeze till Hund 2009 agility klass 3!!!! Första starten i klass 3:) Nu gäller det bara att hitta ngn som vill köra henne:) Ngn???

Eftersom att hon nu är anmäld så har jag ett mål & alla som känner mig vet ju att om jag inte har det med min träning lägger jag ner....Vet inte riktigt varför det blir så, ngn??? Men nu så attan måste jag sätta i gång & få fart på Breeze. Hon har slappat alldeles för länge, pga av mig:( Nu ska det bli mer av: långa promisar, backträning, agility mm. Jag får ge mig själv en spark där bak!!!!
Å dom andra ja dom får hänga med av bara farten:)

Njut av era hundar & katter!!!!:) Så att Anna blir glad:)

Kommentarer
Postat av: Anna

Bra!! Fniss, du lär dig! Tar ju som bekant ett tag att "lära gamla hundar sitta" Kraaam

2009-11-07 @ 13:16:14
URL: http://galhon.blogg.se/
Postat av: Marie G

Ha,ha,ha men nu är vi ju GAMLA eller:)

Kramisar

2009-11-07 @ 17:39:12
Postat av: Tessan

Mål är alltid bra att ha, som sagt för att få ändan ur vagnen! Vad roligt med Hund 2009, vi kommer och tittar om inte något annat behöver prioriteras! Ha en skön söndag! Mvh Tessan m stora Priusflocken

2009-11-08 @ 10:05:13
URL: http://www.kennelprius.se
Postat av: Marie G

Kan kanske bero på att man igentligen är en tävlingsmänninska:) Då har man ju alltid ett mål med sin träning, OM man tränar ha,ha...

Ha en bra vecka hälsar Marie

2009-11-09 @ 12:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0