Söderköping Tur&Retur

Vi passade även på att se lite väl STORA delar av Sverige, inge kul då men helt OK så här i efterhand suck...

Nåja, Birgitta plockade upp mig, Breeze & Milloo kl: 05.20. OBS! Tiden! Lite synd om oss alla var det nog....Men Birgitta hade ju banvandring kl: 07.40 på Söderköpings BK, inför lagklassen i agility med Zingo.

Hmmm jag somnade i bilen men inte sååå länge...Inte var jag ngn bra kartläsare heller men morgonens felåkning var kort...Dvs vi han fram i tid. fram med all packning, jösses vad mkt man verkar behöva en dag vid agilityplanen....
Å så var det ju KALLT på mogonkvisten & inga vantar hade jag med mig.....Nåja, upp med burarna & stolarna sedan var det dax att gå banan med Birgitta.
Undra om hon tycker jag är tjatig?!?! FOKUS, ETT HINDER I TAGET & FULL KOLL PÅ HUNDEN!!! Sa nog det tills hennes öron blödde.....Men hellre en gång för mkt....
Mina hundar fick sitta i bilen så jag i lugn ro kunde titta på första klassen & så klart filma Birgitta & hennes lag...Glömde nästan bort, självklart gick vi en promis med alla hundarna när vi kom fram.

Så var det då dax för Birgitta & Zingo att starta / BRA gick det! Dom gjorde ett NOLLAT lopp!!! Super duper!!! Dom var jätteduktiga! Jag filmade så man såg ju inte riktigt klart, men det jag såg var TOPPENBRA!!! Tyvärr  så slutade laget utanför pinnplats.......
Ja efter loppet hade Birgitta tid för en fika


Morgonfikat

Nästa lopp var ett hopplopp, nu diskade sig dom tyvärr....Men det dom körde klarade dom galant...Tror att laget lyckades komma på 5:e plats i hopp...

Sedan gick vi en liten längre promis med hundarna & så släppte vi dom på en traktorväg så att dom fick springa av sig.

Därefter var det bara att sätta sig ner & kolla på öppenklasserna, ingen utav våra hundar var anmälda.

Sedan började small lagen köra agilityklassen & sen var det dax för medium..

Birgitta värmde upp dom en & en

   
Birgitta & Breeze värmer upp
   

 

   
Birgitta & Milloo värmer upp




Camp PuSh Power

 
Conny/Zaza, Birgitta/Breeze & Miloo & Monica/Alva Dvs Laget PuSh Power
som det blev eftersom att laget består av 2 pudlar & 2 sheltisar....

   
Conny värmer Zaza



Laget PuSh Power startade som nr: 4. Det bidde lite stressigt för min del & säkert också för Birgitta...Jag skulle hålla Breeze & fota när Birgitta körde Milloo, han startade ju först i laget. Hmmm när Birgitta körde Milloo blev ju Breeze halvgalen men några kort blev det. Dom gjorde ett JÄTTEBRA lopp & tog sig runt med 10 fel 49.95 (ref tiden var 50 sek).

   
Birgitta & Milloo, Agility lagloppet. 10 fel 49.95(ref tid 50 sek)
   



Sedan var det Monica & Alva, det började jättelovande men tyvärr så bara vägrade Alva att gå in i säcken=DISK.

   
Monica & Alva Diskade

Sedan var det Conny & Zaza, även deras lopp såg BRA ut men tyvärr så blev det DISK...

   
Conny & Zaza Diskade

Sist ut var Birgitta igen nu med Breeze, ja det hon gjorde gjorde hon snabbt & bra men tyvärr även DISK för dom.

   
Birgitta & Breeze Diskade
 

 Ja det betydde att laget blev diskat tillsammans med ett lag till. Totalt 8 lag var med.
Det SUPERpositiva var att Mille kom runt med bara 10 fel!!! Min Prins!!! Ja Birgitta jobbade bra ha,ha,ha...
Som lagledare så var det ju bara att peppa dom till lopp 2 som var ett hopplopp... 


Breeze tycket att hon var värd lite våffelgrädde....


Sedan var det dax för hopp loppet. Birgitta tyckte att det var bra att det var samma banor som för large på morgonen....

Hon skulle köra hundarna på ungefär samma sätt....


I hopp loppet blev det inga foton, jag var nämligen tvungen att filma.

Samma startnr & samma startordning fär laget, å nu skulle dom smälla till...

Men Mille diskade sig, likaså gjorded Monica & Conny...Sist ut var återigen Breeze & nu kom hon runt, tyvärr med 5 fel. Dte blev ett litet missförstånd mellan henne & Birgitta innan slalom. Men hon hade en mkt snabb tid. Vilket fall smo så diskade sig laget då bara en kom i mål.....


Men som lagledare så tycket jag att dom ALLA jobbade BRA! Lite smått här & där men det är bara att träna vidare. Glädjande nog så höll sig Zaza fräsch & det hoppas jag att hon fortsätter att göra!

Så PuSh Power: Ni gjorde jättefina, läckra lopp!!! Nästa gång smäller ni till!!! Jag tror stenhårt på er!!!

Å Ja jag kvarstår som lagledare ha,ha,ha...


Vi hade ialla fall TUR med vädret!

Sedan var det bara att packa bilen & bege sig hemåt.....Enkelt bara raka vägen via E4.an hemåt eller??? Nä inte när två supertrötta kvinnor sitter i bilen...Nä vi tänkte se lite mer av landet, men vi vände när vi hade en bit kvar till Gränna......Sverige är bra vackert, det sa vi till varandra hela tiden. Att vi sedan kom hem mkt senare än planerat, ja det kan man ´ju så här dagen efter le LITE åt....
Väl hemma så där kring 21 tiden, ja då var jag supertrött & hundarna med....Lite mat & så natti natti...

Nästa lagtävling är i Solna-Sundbyberg den 7/6....Då ska det åter hållas tummar för laget!

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag hade en toppen dag!! Kul att läsa att det gick bra för er med! Ses på tisdag! Kram Amanda

2009-05-03 @ 20:42:53
URL: http://www.lundsgard.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0