Agilityträning

Passade på att åka till klubben & träna hundarna på min lediga dag.

Känns ganska bra att "bara" ha två att ha fokus på....

Började så klart med att gå en promis med dom i den fina omgivningen, alltid bra att börja med...
Sedan funderade jag på vad jag skulle köra & med vem.
Kände att all, nästan fokus skulle vara på SÄKRA kontaktfält igen, kan man aldrig träna för lite på. Sedan
tänkte jag fortsätta UT övningarna med Breeze & slalom med Milloo.

Breeze: Kontaktfälten med Breeze fungerar bra, men hon kan "ryckas" med vid första övningen hmmm. Det SKA ju
SITTA redan FÖRSTA GÅNGEN! Gångerna därpå stannar-står hon still PERFEKT!!! Det spelar ingen
roll vad jag gör! KUL,men som sagt jag vill ju att det ska fungera första gången. Körde alla kontaktfältshinder
både med hinder före & efter. Jösses vad DUKTIG hon är!

Själv försökte jag att lubba så gott det gick & som alla vet går det ju inte så bra & fort ska vi inte ens snacka om suck...

UT övningarna fungerade nästintill perfekt! Av 10 repetitioner missade hon 1...Började med att bara ha ett
hinderstöd som hon skulle runda & då slängde jag kampleksaken. Körde åt bägge hållen.

Var mycket nöjd med Breeze insats i dag!

Milloo:  Även Milloo fick köra kontaktfältsövningarna med fart, även han drog med första gången. Undrar
varför? Jag måste ju ge fel signal eller har jag inte tränat rätt??? Eller har jag tränat för lite???
Men efter första missen så var han stensäkert kvar på 2 på & 2 av. Känns som om problemmet med första gången
bara finns på A-hindret?! Nästa gång ska jag börja med balansen & se om det blir samma sak då....Har inte tänkt
 på det tidigare. Alla andra hinder fixade han galant första gången. Körde också slalom med honom & det fungerade OK. Vill ha säkrare ingångar från alla håll samt ngt mer fart.
Känns lite långsamt efter att ha kört Breeze....smile

Men Mille gör så gott han kan, min lilla Prins! Men med mer träning kan han bli SUPERDUPER precis som
Breeze!!! Då får alla minsann se upp på agilitybanorna!

Avslutade med ytterligare en promis innan det var dax att åka hem...

Rapport från Trizz: Hon är ju fortfarande på landet & hon äter absolut ingenting!!! I går hade mamma fått i henne
lite pannkaka & så hade hon ätit en liten bit pizza. Hmmm nyttigt & bra men det åt hon åtminstonne....Undra hur
tunn hon nu är när jag snart får hem henne??? Milloo ska ju tävla på lördag men sedan är det ju tänkt att han
ska till landet & Trizz ska hem till mig.

Njut av era hundar!

2009-05-07 @ 11:33:13 Permalink

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0