Agilityträning

Ja även idag blev det agilityträning för tjejerna....Jösses vad aktiv jag är hmmm bäst att passa på medans suget finns.

Vi började med en promis i Viltsvinsskogen, men inte heller i dag träffade vi på några svin.....Men luktade det gjorde det, inget som vi tvåbenta kände men dom 4 benta gjorde det....

Sedan var det planering som stod på tur, ja att planera vad vi skulle köra med tjejerna...

Trizz: Körde en raksträcka med 4 hopphinder med en markpinne mellan varje hinder. Övningen gick ut på att suga framåt, & det gjorde hon vill jag lova! Jösses vilken fart min lilla Vessla har!!! Ingela var mottagare & när Trizz kom mot sista hindret slängde hon leksaken som Trizz sprang efter & sedan kom jag....Tur att hon hade ngt att göra under tiden ha,ha,ha...
Jag vill ju att hon ska gilla att leka & kampa & nu tror jag att jag hittat en sak som hon gillar....Men som vanligt så måste jag TRÄNA MERA på att leka med henne. Har aldrig lekt så lite med ngn hund tidigare, jo Milloo men han skulle ju bara på genomresa & sedan skulle han bli klapp & kakhund...
Nästan så att man skäms, men kanske kan jag träna upp det mer & mer?!....
Ett skick så slog hon i en bom, trots att hindren var låga hmmm gången efter så var hon lite tveksam men det gick bra-lek & sedan var det glömt. För efter det så formligen flög hon fram!!!
Även idag så bara sög hon sig in i säcken varifrån hon än var! KUL att ha fått en hund som formligen ÄLSKAR säcken. Mig gör det absolut inget att ha fått en säckengalning. "I LÖVE it" Så inga problem där inte, skönt...
Gungan funkade också, kändes tryggt att ha Ingela som mottagare & godisutdelare under hissfärden ner. Vill att Trizz lägger sig under "färden". Mitt problem är att hon även på gungan suger så pass att hon alltid ska upp på den suck & huvudbry....på mig alltså.
Lockar & lockar men nix hon bara SKA UPP på gungan! Gillar skarpt att hon suger på hinder men just på gungan vill jag ha FULL KOLL! Där är vi inte överens ÄNNU! Men om jag TRÄNAR så ska nog det också lösa sig....Tills dess får jag ha superkoll på att gungan är säkrad.
Kontaktfältsplankan träningen: Funkade super när jag hade henne på höger sida, verkar som om enkronan trillat ner, hon stannar stensäkert 2 på & 2 av. Väl i position så står hon vad jag än gör! Men i dag så strulade det att ha henne på vänster sida?! Hon gick på plankan men osäkert & efter en bit hoppade hon av?!? Jag fattar ingenting???? Gjorde om & om & samma resultat. Såg nog ut som en fågelholk i trynet...Det prblemet har hon aldrig haft tidigare. Fick locka med en godis i handen & då kunde hon gå, väl i position var hon klockren dvs stod rätt & precis som jag ville.
Gjorde om & då hade det nog släppt, men inte helt. Hon såg lite osäker ut...Men då gick hon hela "plankan" helt utan ngn form av hjälp/muta. Efter sista lyckade försöket jubel & belöning typ Partybelöning ala´Anita A. Gillar hennes Partybelöningar skarpt....mina hundar med...så dom fortsätter jag med när dom behöver superbelönas.
Givetvis tog jag en övning i taget, Ingela körde ju även sina emellan & jag körde ju Breeze också...

Breeze: Körde stadga vid start-hopp-hopp-v hopp-h hopp-v hopp(dom 3 stod som i en våg)-vals av mig & tillbaka till ett hopp-vals hopp-tillbaka till föregående hopp-raksträcka in i "mål". Första försöket kändes inte bra, Breeze var OK & hade sug men JAG var på ngn annan planet!? "Great dog, shame about the handler", stackars hund.....Men skam den som ger sig, jag provade igen & nu så bara FUNKADE allt som jag tänkt mig! Vilken känsla!!!! Å vilken SUPERHUND jag har!!!
Det var igentligen en perfekt övning för mig, mkt handling men utan att jag behövde springa, kan inte bli bättre....Men trots det så kändes kroppen inte bra efteråt suck & faen!!! Men jag får leva på att Breeze gjorde helt superduper rätt  den lilla stund jag klarade av att jobba henne....Men nu är jag ju än mer sugen på att få köra en bana med henne, drömma kan man ju alltid usch & skit....
TUR att Birgitta vill & kan köra henne!

Sedan fick My prova att köra henne i boxen & det gick BRA! Så kul att vem som kan köra henne, men det tror jag beror på att Breeze bara ÄLSKAR agility! 
När My kommer ut på tävlingsbanan med sin BC Jim så lovar jag att alla large ekipage får se upp...Dom kommer att bli farliga!

Nu ska jag anmäla Breeze till en utställnig...inte riktigt min grej men...testa kan man ju. Lena ska också ställa på samma utställning så jag blir inte ensam. Tror inte jag ska ställa Trizz, nä det får räcka med en "agility" sheltie som utställningsfolket säger. 

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0