Träning med Breeze

Blev ju sååå sugen på att testa den typ av fågelapportering som jag var med & kollade på i söndags. Gillar att man lägger stor vikt på stadga & så är det ju kul att testa ngt nytt...

Så ut med Breeze tillsammans med Marie M & Gäspa på klubben. Väl där så körde vi stadga dvs hundarna ska sitta lugnt & sansat utan att ta dom dummisar som jag slängde ut här & där. Breeze ficksitta "själv" medasn jag slängded ut dom. Fokus låg på Marie M & Gäspa. Även i dag så gick Marie M fram en bit-stannade-jag slängde-Gäspa fick inte hämta-gick igen-stannade-jag kastade osv......
Gick ganska bra, hon blev för sugen en gång eller två...Breeze satt blickstilla, just det här har jag ju kört väldigt mkt men då med bla leksaker & godispåsen.

Nu ska här hem & lånas böcker om apportering.

Ja sedan skulle jag köra metallapportering med Breeze. Vad säger man??? Hon tog den i SNÖN men INTE tyckte hon om det!? Inte heller sprang hon i väg på mitt första kommando heller. Hon tappde/släppte den ngn gång också, jösses den var ju full av snö...
Får skylla mig själv, tränar man inte så kan man inte heller räkna med att det ska funka!!! Usch vad det är TRÅKIGT med att träna lydnad just nu!!! Behöver få lite "nytt" Nåväl, avslutade i alla fall med att hon hämtade den & att hon gjorde ngn typ av apportering...

Sedan skulle jag köra hopp-sitt-hopp. JAG skulle det, INTE hon!?!?!? Herregud, det här momentet KAN hon! NÄ det KAN hon INTE!
-Sitta fot det gjorde hon kanon
-Hoppa på mitt kommando, kunde hon inte alls!!! På mitt 2:a kommando hoppade hon
- Sa hoppkommandot & slängde godispåsen långt ja då hoppade hon
- Upprepade, men hon  bara hoppade tillbaka.....
-Gjorde om men även denna gång hoppade hon tillbaka
-Gjorde om igen men nu gick jag till hindret & sa sitt, då LA hon sig klockrent ner!
-Gjorde om igen, även denna gång la hon sig ner...
-Ställde mig nära vis kommandot men hon la sig så snyggt även denna gång
- DÅ GAV JAG UPP! Kopplade upp henne, band henne vid stolpen & gick till Marie M & Gäspa.
Ja nu var mitt tålamod helt SLUT......men självklart var jag helt cool gentemot Breeze jag sa inte ett ord bara kopplade upp henne.

Vad göra:
Alt 1: Jag slutar helt med lydnadsträningen
Alt 2: Jag börjar träna varje dag
Alt 3: Anmäler mig till ngn kurs!


 Alt 1: Känns helt OK!
Alt 2: Känns INTE OK just nu!
Alt 3: För dyrt!

Hmmm det får nog kanske bli lite dummies apporterings träning ett tag? Tror det, då får jag ju faktiskt in en hel del " Lydnadsträning"
Så..........FINNS DET NGN SOM HAR SMÅ DUMMISAR ATT SÄLJA????? Behöver ha ett gäng....

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0