Rapport från Leffe

Tack matte Eva för Leffe rapporten! Alltid lika kul & spännande att få!!

Hej

Jag har tränat på olika kontakt övningar med Leffe och det ger resultat.


Vi går kurs i passivitet på söndagar och nu börjar han att klara av att fokusera på mig istället för på dom andra hundarna. Tidigare kurser så har han skällt så jag har fått ge honom ben att gnaga på för att det ska höras vad instruktören säger. I söndags var han helt TYST.


När han var valp så blev det mycket miljöträning och han träffade hundar på våra promenader, jag trodde det räckte så eftersom han fungerade så bra med andra hundar och i olika miljöer men nu förstår jag (bättre sent än aldrig). Jag skulle åkt ut till någon hundklubb och låtit honom vant sig vid den miljön också.


Det är roligt att träna honom han är alltid glad och tycker det är kul. Vi tycker att han är otroligt mysig och det blev som vi tänkte att han skulle kunna resa med oss och klara olika miljöer. Husse har blivit Leffes favorit hmmm.


Jag läste på bloggen att Pezto skäller när han är ensam, Leffe skäller när vi går men tystnar efter några minuter.

På fredag är "valparna" 11 månader... Jag ska skicka över bilder till dig på "lilla" Leffe

.

Kram o godisar från mig och slick o bus från Leffe till dig o alla sheltisarna.



Med Vänlig Hälsning


Eva Hausel

Alla sheltisar här hemma skickar ett ben till Leffe!
Ja jösses snart är dom "små" ha,ha,ha 1år! Vad tiden gått fort.....
Lycka till på kursen.
Kram till er från mig & sheltieligan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0