Ny sophjälp...

Även fast jag har ett katttoahus till Indra så blir det kattsand utanför. Inte mycket men det blir......



Eftersom att jag bara inte fixar att snubbla över dammsugaren är den nu instoppad, men i morse ja då kom den fram igen. Men se i dag var jag till Rusta & köpte en ny sophjälp, tyvärr så blev det ingen Electrolux Ergo Rapido, som Anna tipsade om, nix det blev en helt vanlig sop med xtra långt skaft i limegrönt a´49,50. Färgen matchar i alla fall mitt badrum.


   
Vet fortfarande inte hur man vrider bilderna.....

Nu ska den bara sättas i hop sedan är den redo att användas....Tyvärr så ingick ingen som städar suck....Nä det får man minsann göra själv, det är det jobbiga med att ha djur, all denna städning....

Känner mig så nyttig i dag eftersom att jag har rensat ut all skit från klädkammaren & SLÄNGT massor!! Då hittade jag bla aktivitetskuberna till hundarna?! samt ett till flexikoppel. Ja, jag använder flexi & det med glädje om jag nu använder koppel. Å använder koppel nu det gör jag även på Breeze, hon löper ju för fullt & har BARA nos för ALLA HANAR inom en STOR radie från där vi är! Tur att Milloo inte är hemma ha,ha,ha.....

Flexi ja, många tycker att det är skit att använda men jag anser att om man från början lärt sin hund att gå i koppel, ja då är ett flexi inga problem. Men problemmet är att många INTE lärt sin hund att GÅ i koppel. Nä dom får dra/hänga/släpa/rycka/tugga osv osv i kopplet å oj vilka problem man får med sin hund att sedan klara av att gå  i ett vanligt koppel för att inte tala om att klara av att GÅ i ett flexi. Mina hundar har inga problem med att gå i ett flexi när dom tex löper, dom springer aldrig i 100 knyck för att sedan flyga pga av att kopplets längd tar slut. Herrejösses det får dom inte göra i ett vanligt koppel så VARFÖR skulle jag tillåta det i ett flexi??? Som ALLTID när man är ute med sin hund gäller det ju att ha FULL koll på vad hunden gör lös/i vanligt koppel alt i flexi. Så vad är PROBLEMMET??? Jag kan inte se ngt!!!
Som sagt problem blir det för ALLA dom som INTE tränat sin hund att klara av att gå i ett vanligt koppel...Träna på det/KLARA det INNAN ni testar flexi, då blir det INGA problem.

I morgon ska Trizz mätas, ska bli spännande. Håll TUMMARNA för att hon blir small!!!!

Indras nya favvoplats

  

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hejsan Marie.

Nu var det länge sedan vi gick en sväng!

Alltså...ingen städare till städmaterialet??? Konstigt..Oc med husdjur...har man lärt sig städa!!

Jag har faktiskt åxå investerat i flexikoppel till min bägge lappar. Fungerar väldigt bra nu när dom inte får gå lösa i skogen.

Skall vi ta en sväng snart??

KRAM

Lotta med lapparna.

2009-03-15 @ 15:03:23
URL: http://anncha0117.spaces.live.com/
Postat av: Marie G

Hejsan, Ja det var länge sedan! Å inte blev man injuden till eran måndagspromis heller?! hmmm smile....Usch ja, städa är ngt man bara måste göra med hundar & katter suck...

JA när kan du ta en promis????

Kram från Marie

2009-03-15 @ 20:30:11
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Anna

Aha..det blev en Electrolux budget..hihihi! Men ja, Guud vad den matchade ditt badrum, det må jag säga! Och vilken sköööön bädd Indra ligger i. Kraaam

2009-03-15 @ 22:14:18
Postat av: Lotta

Jag jobbar så mycket kvällar denna vecka,kanske fredagen på morgonen kan funka??? Var i skogen idag och det är ingen ide att gå ut i skogen, det är rena rama isbanorna där.

Hör av dig så tar vi en sväng kanske på fredag ???



Kram Lotta.

2009-03-17 @ 10:56:11
Postat av: Marie G

Hejsan Anna, ja det bidde en budget variant ha,ha,ha...men bra är den! Ja Indra bara älskar den puffiga saccosäcken.

Ha det gott Kram från Marie

2009-03-17 @ 17:13:50
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Marie G

Hejsan Lotta, ja fredag blir super! Var ska vi gå? Allt här är såå tråkigt...Hörs igen

Kram från Marie

2009-03-17 @ 17:15:05
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0