En AKTIV dag!

Började morgonen med en långpromis nåja det varade i alla fall i en timme.....Vädret var skönt, det riktigt kändes att det SNART är vår! Hundarna var spralliga, så kul att se dom tillsammans!
Gjorde inget speciellt med dom, nä dom fick springa & busa av sig, lat matte med andra ord suck....

Men sen kom Birgitta med alla sina hundar & då bar det av till skogen i Vällinge. Vi fick nämligen åka en bit för på alla parkeringar så stod det bilar, tror att alla fått vårkänslor & gett sig ut på promis?
 
Ut med alla hundar, även gamlingen Fabian fick följa med i dag. Sedan gav vi oss ut i skogen & som "vanligt" när jag går i spetsen blev det till att lyfta på fötterna. Men det är ju så bra för både ben & mage, på oss tvåbenta.....
Tillslut kom vi ut på öppen mark & jättefält där SOLEN sken. Jösses vad skönt det var!!! Vi förbannade oss själva att vi inte tagit med oss fika! Hade varit perfekt på en stubbe i skogsbrynet, men på nästa promis ska den med, fikakorgen alltså!
Hundarna sprang som tokiga & där Zingo var där var också Milloo....
Så skönt  att få promissällskap & att även hundarna fick sitt. Totalt var vi ute i ca 1 timme & 10 minuter.

Då kändes det ganska OK att på Weda fiket klämma i sig en räkmacka.....

TACK Birgitta för trevligt sällskap & god macka!

Efter det roliga kommer ju som alltid det obligatoriska, dvs att traska till jobbet. Men väl hemma igen ja då var det dax för veckans stadspromis. Så det blev till att byta kläder, ta hundarna & vända om ner till stan igen.
Visste att många inte kunde komma & ja det blev jag med mina tre samt Kristina med Allis Brallis som gick en promis på ca 1 timme. Vi gick nedanför Torekällberget, via Bårstabergen & ner till satn igen. Vid kyrkan skildes vi åt. Kristina gick hem & jag gick hem över bron & sedan genom villa området. Tyvärr blir det som nästan alltid en liten bit på Birkavägen. Jag går inte i skogen när det är mörkt!
Väl hemma ja då hade hela promisen tagit ca 1,5 timme.

TACK Kristina med Allis för trevligt sällskap! Men nästa gång kanske vi blir fler????

När jag som vanligt läste av stegräknaren ja då hade jag traskat 19.854 steg, mitt rekord. Måste erkänna att det kändes lite i benen & också tyvärr i övriga kroppen suck....

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0