Dagpromis

Gick i väg till mötesplatsen i spänd förväntan, skulle ngn komma??? Glädjande nog så stod Lotta med Lapparna där & så kom Carina med Russlarna också. Vi blev alltså 3 personer & 7 hundar, kanon!

Beslutade oss för att gå via skogen bakom Tallhöjden-utmed kanalen-genom stan/Gågatan-över bron-mot Ragnhildsborg via kanalen-upp bakom Bergvik-hem. Mina hundar fick gå lösa mestadels av promisen, Trizz den lilla Vesslan fick gå ngt mer i koppel än Breeze & Milloo. Men alla mina skötte sig bra, visst i bland så slog Milloo på internet & alla vet ju att det tar tid dvs man fastnar gärna...Det brukar gå lite fortare när man "bara" läser tidningen.

En utav russlarna är "rädd" för det mesta & hon tyckte nog att en del av promisen var jobbig MEN det var supernyttigt för henne att gå på den här promisen. Till slut gick hon riktigt bra men när hon nästan var hemma kom hon på att jösses snart hemma, då skulle hon SNABBT hem....men det kommer nog att bli så mkt bättre om hon har möjlighet att komma på fler promisar.

Även Lottas lappar skötte sig bra, det tog bara lite tid när alla hundarna först träffades. Men jösses det är ju helt normalt.
Dom är ju bara för härliga!

Totalt så var vi ute i ca 1 timme & 40 minuter. Lotta med lapparna hade ju sedan en bra bit hem....För min del blev det ganska många steg på stegräknaren, BRA! Ska ju gå till jobbet också...

Nu sover hundarna gott & mitt samvete är rent. Tror att dom kommer vara sega under tiden jag är på jobbet.

TACK Lotta med Lapparna & Carina med Russlarna för trevligt sällskap! Det gör vi OM!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

1 timme och 40 min!!!!¨

Jag gick i TRE timmar.....liiiite mör i benen. Men roligt var det. Tack för trevligt sällskap, det gör vi igen.



Kram

Lotta och Lapprna.

2009-04-03 @ 18:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0