Ännu en trevlig dag

Även denna dag så bidde det en långpromis med Birgitta & alla hennes hundar. Denna gång gick vi den långa AK-vägen. Precis när vi hade parkerat kom det en bil till med hund, men se vi var FÖRST så dom vände....Skönt! Det är mkt trevligare när det inte är några fler med hundar som sak samsas om promisslingan.

Tyvärr så var det lite blåsigt i dag, men som sagt vad gör det när sällskapet är trevligt? Just precis INGENTING!!!

Vi gick på grusvägen en bra bit sedan vek vi av in i skogen, jag gillar ju som sagt att lyfta på benen......Å så skulle vi gena för att gå tillbaka via dom enorma fälten. Men vad händer???? Jo vi springer nästan på ett helt gäng VILTSVIN!?!?! Just där var granarna täta så det bara rasslar till, låter som en skock lösa hästar kommer galopperande mot oss!?!? HJÄLP!

Tur att vi hade hundarna med oss, det säger jag bara! Som tur var så höll sig mina hundar kring mina ben, TACK mina härliga hundar! Så det var bara att vända tillbaka till bilen.....Suck säger jag. Finns det fler som AVSKYR dessa djur? Svinen alltså...Farliga är dom också.....

Väl vid bilen så packade vi in hundarna i bilen & åkte till korta AK-vägen & där så drack vi äntligen the/kaffe med bullar, mimsigt var det & värmde gjorde det....

TACK Birgitta för fikat!

Skönt var det att bara slappna av & sitta i solen med en kopp te.....Kanske var det lite för blåsigt men....det gick det med.
Hundarna fick lite godis att smaska på...

Sedan roade jag & Birgitta oss genom att handla lite på Second Hand, BILLIGT blev det! Jösses vad mkt man får för en liten peng....

Så väl hemma var både jag & vad jag antar mina hundar nöjda med dagen...OM jag bara slapp den här jä.la tandvärken suck...Alltid ska det vara ngt....när ska det vända????

Har i alla fall anmält mig till ett 2 dagars lydnadsläger i sommar, nu är det bara att hålla tummarna att man får en plats. Känner att det skulle vara så kul att få träna med Breeze. För som det känns nu kan jag lika gärna lägga ner allt vad lydnad heter med henne....Positivt tänkande var det, ja,ja men i bland är det SVÅRT!!!

I morgon bitti kl:09.00 är det hundpromis, samling vid bensinpumparna här i Brunnsäng. Men jag tror inte att ngn kommer, nä alla som svarat kan inte komma. Men vaddå, jag måste ju ändå gå med mina så OM det kommer ngn eller inte spelar inte så stor roll....Men det är klart, det är ju alltid roligare att få sällskap. Vågar inte ens tänka på hur många hundpromisar man går på 1 år.....Många blir det.

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0