Fästingrekord med 73 st!!!

Ja ni hörde rätt, efter att ha gått en promis med mina 3 tillsammans med Marie & hennes 3 så började jag plocka fästingar när vi närmade oss hem....Å jösses vad jag har plockat!! 73 stycken fästingar på 3 hundar!?!?Men vilket jäkla rekord!!! För det bara måste vara ett rekord, finns det ngn annan som plockat fler fästingar under 3 timmar på 3 hundar? Risken finns ju att rekordet ökar, än kan dom ju poppa upp....
Fy böveln för dessa hemska, äckliga kryp!
Både Breeze & Milloo har Frontline, droppar på sig......Nu lutar det åt Scalibor igen suck. Dom fick ju klåda av det förra året, men jag kanske ska testa...73 fästingar på ca 3 timmar är ngt för mkt!

Nä nu måste jag nog gå igenom dom igen, kanske jag hittar ett kryp eller två...

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej

Leffe har fästing halsband men jag har plockat

4 fästingar på honom.



Foton kommer...:)

kram och vift /Eva o Leffe

2009-07-01 @ 09:52:52
Postat av: Marie G

Hejsan, ja dessa himla otäcka djur!!! Men "bara" 4 st smile.....

Själv så glömde jag min kamera hemma, typiskt. Men hundarna & jag orkar ju inte göra så mkt i hettan.



Ge Leffe en godbit från oss.



Ha det gott i värmen Kram från Marie & sheltieligan

2009-07-01 @ 09:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0