Agility träning i dag med

Ja eftersom att jag inte är på Gotland där nästan allt agilityfolk är så...får man göra vad man kan. Dvs åka ut till klubben & TRÄNA!
Solen sken & det har även i dag varit varmt, härligt, härligt!!!!

När jag kom till klubben så stod ju allt klart, hade varit så smart att jag redan i går kväll planerade vad jag skulle kör i dag.
Hundarna fick som vanligt springa av sig medans jag hämtade vatten. Sedan började jag med Trizz.

Trizz: Hopp-kort tunnel-däck-godispåse dvs rakt & fart. Lämnade henne ståendes & gick sedan första gången till däcket. Min nya stjärna stod kvar-väntade på "fram" & tog allt klockrent! Blev liiite förvånad, men en gång är ingen gång så på´t igen. Lika bra igen! Vilken hund jag har!!! Sedan varierade jag sida & även hur långt jag gick resp att jag också stod kvar. Himmel vilken FART & SUG framåt hon hade! Hon blir nog lika snabb som Breeze....
Sedan körde jag kontaktfälten A-balans & gungan. Vill ju att hon tar dom med fart-stannar till på 2 på & 2 av för att sedan få släppkommandot ´"fram". Hade också lagt ut godispåsen som drag framåt efter att hon fixat kontaktfälten. Tyckte nog att hon hade mer driv i dag....Som jag tränat henne nu så ska jag fortsätta köra henne. Känns bra & verkar fungera.
Jag var SUPERNÖJD med henne i dag!!!

Breeze: Körde samma startövning med henne med tillägget ut-runt stolpen innan hon fick köra rakan. Lite struligt i början men det bara är så med Breeze....Men till slut tog hon sig ut & runt stolpen & snacka om fart på rakan?!? Jag bara stod helt still-visade med handling/händer/kropp & sa "fram" & som hon sprang! Jag bara njöt!!!
Körde även henne på kontaktfälten medsug framåt mot godispåsen & det har gett resultat, tycket att även hon har mer driv på dom hindren. Vill ju inte att hon ska sacka på nerfarten...Tur att Breeze går på kommandon & påsen så att jag bara kan hadla henne....Man är ju ingen sprinter direkt....
Även slalomingångar från olika omöjliga vinklar fick hon köra, & för det mesta fixade hon det BRA!
Hon var bara så himla BÄST i dag!!!!

Milloo: Även Milloo fick köra samma övning dvs starten & snacka om FART! Nästan som Breeze, min Prins! Han suger ju inte på ngn godispåse inte heller på leksak, men han SUGER på HINDER!!! Inte en blick på mig utan helt fokuserad på att ta hinder. SUPERBRA!!!
Även han fick köra kontaktfältshindren & han har hyffsad fart ända ner, han vet liksom vad han ska göra OFTAST. I dag visste han alla gånger.
Även slalomen fungerade BRA, han har ju inte samma fart som Breeze men han går fortare & fortare.
Min Prins jobbade så himla BRA i dag!

Även fast det var så VARMT jobbadde alla hudarna så himla bra! Jag bara pös av stolthet över dom, dom är ju bara BÄST! Det var en sådan där dag när allt bara fungerade, min handling & min planering funkade & då funkade hundarna. Tror nog att det hör i hop...lite i alla fall smile...Kändes som om vi alla var på topp i dag, kanske för att jag faktiskt tränat som attan nu i några dagar & så sken ju solen!! Kan knappast bli bättre, jo det skulle då vara att man varit på Gotland & fått tävla agility! Men nu är det som det är & jag är så Tacksam för att jag kan träna mina härliga hundar det lilla jag nu fixar.Ska njuta av det tills nästa gång.....

Hoppas ni alla som är på Gotland har det bra & att ni får uppleva superkänslan av ett lyckat agilitylopp!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Marie

Har du tappat bort din kamera, för lite foton

Marie

2009-06-26 @ 20:06:14
Postat av: Marie G

Nix, men det är svårt att ta kort när man kör som attan själv ha,ha,ha....men i veckan har jag ju hjälp smile

2009-06-27 @ 20:33:02
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0