Ut i Blåbärsskogen igen

Även i lördags packades alla hundar in i bilen sedan bar det återigen ut i SKOGEN. Målet var att hitta blåbär & kanske lite svamp. Alla hundarna sprang i fullt ös i blåbärsriset, å ja vi hittade blåbär!!!
Även Sindie hängde på men när hon blev lite trött då la hon sig ner i riset & vilade. Hon såg för gullig ut, nästan så att man inte såg henne, bara örontipparna. Självklart var kameran INTE med suck, så inga bilder.

Men när Milloo kom i rasande fart rakt på/över min bunke så att ALLA blåbär for åt alla håll, ja då hördes det över nejderna kan jag lova! Fick höra att "det är väl bara att plocka upp dom igen"!?!? Hmmm OK om dom hade tippats omkull, men nu hade dom ju flygit över riset precis överallt så inte gick det att plocka upp dom inte....Så där försvann ca 3 dl nyplockade blåbär åt fanders.....Men det var "bara" att ta ny tag....Så länge ryggen orkar vill säga & det är inte länge....

Traskade även en ganska bra bit in i skogen för att "kolla läget" Å det fanns mkt blåbär i skogarna kan jag lova men som sagt jag fixar inte att plocka mer än till husbehov dvs till filen & några smoothisar. Nu är dom rensade & det mesta ligger i frysen.
Hundarna fick som sagt springa av sig uunder ca 2,5 timme som vi var ute. Det blev en riktigt trevlig stund/tur över stock, sten & sump...Som tur var så han hundarna både torka & bli rena. Breeze & Trizz var i till magen i sjön, men dom ville inte simma ut efter ngn pinne hur mkt vi än lockade. Men dom hade ju fått rejält med motion så jag var mer än nöjd, ja förrutom då att Mille tippade ut mina blåbär....

Resten av helgen har dom mest varit ute på tomten medans vi plockat av alla röda & svarta vinbär. Det blev några liter kan jag lova. Men att plocka vinbär är ju en fröjd, man kan ju sitta på en stol! Hundarna  skötte sig bra, det finns ju inget staket runt tomten. Det var bara en gång som Trizz fick för sig att springa efter en granne som kom på cykel!? Men han hade tydligen hejjat...Ja,ja, men hon kom när hon ropades tillbaka. Tyvärr så var jag inte med & såg exakt vad som hände.

Nu i kväll så blev det tåg hem till stan igen, för att börja jobba i morgon suck!!!
Det har varit en trevlig helg med god mat, dryck, sällskap & bra väder. Igentligen en perfekt sista dag på semestern....

Har bara Breeze & Trizz hemma, Milloo fick stanna kvar på landet tillsammans med Sindie. 

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0