Morgonpromis

Det är så himla trist när inte kroppen fixar ett rörligt liv suck..Men det är bara att bita ihop, hundarna måste ju ha sitt.
Upp tidigt, ner med frukost i fickan, lite skitpåsar & i väg. Traskade via Bervik-gamla LT-utmed kanalen-båtvarvet-hästhagarna-Ragnhildsborg-backen UPP-hem.

Nere vid minigolfen tog jeg en frukostpaus. Tjejerna sprang som tokar! Har aldrig sett dom leka så himla mkt & vilt tidigare!? Dom racade, jagade varandra, snurrade runt dvs full rulle! Så härligt att se dom, man blir så GLAD!
Man skulle ju kunna ttro att Breeze också var unghund....Det roliga var att dom höll på så hela promisen.  I bland var det nästan så att jag höll på att snubbla på dom när dom kom farande. Självklart hade jag ingen kamera med mig suck...

Men jag kan lova att fickorna var fulla med skitpåsar när jag kom hem....Dom där gröna GRATIS påsarna, som hänger lite här & där. Dom måste ha fyllt på dom nyligen & då kan man ju ta några här & där. Passerade ju ett gäng utav dom...Å dom går ju åt, speciellt när man som jag har ett gäng hundar.

Totalt var vi ute i 1 timme & 40 minuter. Det betyder att det nog tyvärr blir bussen till jobbet i dag med....Men samvetet är rent för hundarna när jag snart ska gå till jobbet.

Tjejerna har fått lite plättar till frukost & nu sussar dom gott...tills det är dax att traska ut igen med dom.

Nu väntar jag bara på att "ngn" ska ringa & höra om vi vill med ut & träna?!?

Njut av era hundar! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0