Hundattack igen!!!

Nu har det skett ytterligaren en hundattack av den sk pitbullen i huset mittemot!!!
Nu var det en granne som var ute med sin welsh (gammal tik) i koppel & som gick i lugnt tempo i KOPPEL! Hennes plan var att se om det fanns några hallon i skogen precis bakom deras hus(ja DOM bor grannar, snacka om mardröm!!!) Väl uppe i skogen hinner hon bara se att han har både sin pitbull & sin flickväns blandis LÖSA samtidigt som han slänger pinnar åt dom. Mer hinner hon inte reflektera över innan hundarna rusat till/på/över hennes hund!!! Hennes tik skriker samtidigt som dom bägge får ner henne på backen.....Grabben skriker  på sina hundar som totalt skiter i honom, men till slut får han väl i alla fall tag i dom. Då frågar han "hur gick det??"

Vad fan tror han?!?! Som tur var så fick hunden "bara" ett hugg precis invid ögat, men det kunde ju lika gärna gått åt helvete!!!!!

För ett tag sedan kom samma hundar lösa & fick då tag i 2 st russlar(som också bor på samma gata). Den gången slutade det med att den ena miste en tand samt att bägge 2 numera är skiträdda för andra hundar!?!? Tror fan det!!!

Dom här hundarna har ensamma eller tillsammans gjort alldeles för många saker & frågan vi alla ställer oss är: När mister första hunden livet efter att ha "träffat" på dessa hundar????För som det är nu kommer det att hända, frågan är VEM kommer att drabbas???

Herrejösses, tänk OM hunden skulle få tag i tex Trizz det skulle ju inte bli ngt kvar!

Den ena hunden är TAGGAD på ALLA hundar samt ALLT som RÖR SIG!
Den taggar även på barn som springer samt även på denna granne som bor dörr i dörr....Så ngt kommer att hända med "smaskiga" rubriker till följd. För jag kan lovar att ni kommer att få läsa i tidningen om den här hunden OM den inte tas bort...Tyvärr sant.

Jag vet självklart att det inte är hundens fel, men så här blir det när en hund får vandra runt bland olika ägare som har noll kunskap....om hur man handskas med en pitbull/blandis pitbull/amstaff

Men hur i helvete kommer man åt problemmet!?!? Polisen gör inget, inte heller bostadsbolaget nä det enda rätta både för mig själv men främst för MINA hundar är att flytta. Men det är ju för jävligt att man måste se sig om efter nytt boende pga av denna idiot med sin/sina hundar!

Men jag vågar inte riskera mina hundars liv & det är ju ngt jag dagligen gör så länge jag bor kvar & så länge han får bo kvar...

Trodde att det fanns ngn lag som gjorde att polisen kunde ta hand om olämpliga hundar som hamnat hos olämpliga ägare men jag måste ha läst fel....eller??? Men ännu är inte sista ordet sagt, min tro på polisen finns kvar...ett tag till

Nu ska här smygas ut & rastas hundar, HOPPAS jag även denna kväll inte stöter på honom med sina hundar!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men fy fasen!!! Det har du inte berättat!

Fy vad hemskt. Hoppas att du inte träffar på den idioten. Skall man ta bort hunden eller ägaren???



Var rädd om dig, och dina fina vovvar!

Kram

Lotta

2009-07-30 @ 21:29:25
URL: http://anncha0117.spaces.live.com
Postat av: Marie G

Tyvärr så bor vi ju i husen mittemot varandra suck...Mkt just därför som jag vill flytta.

Nu till ngt roligare, Tackar för mkt trevligt sällskap på hundpromisen! Jösses vilken bra flock vi fick ihop, det är ju så det ska vara på hundpromisar. Vilka härliga hundar vi har! Å så var ju hallonen goda...

Du får ge Taito en godis från Sheltieligan.

Trevlig helg Kram från Marie G

2009-07-31 @ 09:40:14
Postat av: Lotta

Tack själv. Det var himla trevligt.



Taito tackar för kantarellerna som han skall få träna på om ett tag.



Kram själv och trevlig helg

Lotta med Lapparna

2009-07-31 @ 14:47:31
URL: http://anncha0117.spaces.live.com/
Postat av: Marie G

Själv så föredrog jag ju dom goda hallonen....

2009-08-01 @ 20:13:52
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Anders

hoppas jag möter han med hundarna och att dom anfaller breeze eller nån när jag är med, då kommer ägaren att få känna vad hundarna känner.. hatar folk som inte har koll på hundarna

2009-08-04 @ 20:13:39
Postat av: Marie G

Hmmm jag hoppas då INTE att du "råkar" på honom med sin hund..Då vet man ju aldrig vad som händer.

Kram från Faster

2009-08-06 @ 11:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0