Breeze på Int utställning i Köping

Hela helgen "började" på fredagskvällen, då plockade Lena upp mig & Breeze samt all packning. Dvs utställningstält (bra att ha vid regn alt sol) & så min väska med div innehåll. Stolen hade Elisabet redan tagit så den tar hon med sig till utställningsplatsen. Väl hemma hos Lena & Egon på Kennel Honeybrook så blev det en god middag & trevli samvaro.
Ja sedan på lördag morgon var det bara att gå upp med tuppen för avfärd till Köping. Ditte från Kennel Lifetime kom & plockade upp oss & alla hudar. Väl framme så var det bara att packa upp tält & ställa upp stolar, som tur var så var vi ganska tidiga & fick då en bra plats för tältet precis brevid Elisabet & ringen.

Sedan var det "bara" för min del att vänta & så klart fota. Breeze hon slappnade helt av...

 
Breeze "laddar"

Sedan strax innan det var dax så tipsade & tittade Lena på hur jag skulle ställa upp henne. Så det var den lilla tträning som vi gjorde inför den här utställningen. Men det var bra tips & "jag" fick henne att stå korrekt inne i ringen (tror jag smile). Sedan hjälpte hon även mig att göra henne fin sådant där som en annan inte är van vid...vattenspruta & upppiffning, men fin blev hon min Stjärna! 

Utställning: Internationell, Öppen klass Tikar
Plats: Köping
Domare: Carin Åkesson samt domaraspirant samt elev

   
Breeze bedöms på bordet

   

   

 

   
Elisabet/Tilly & jag/Breeze

Breeze fick följande bedömning av domare: Carin Åkesson

2ökl: LPI HONEYBROOK CARIBBEAN MERMAID (Ch Hillacre Hot To Trot – Moorwood Caribbean True Blue) Uppf. Lena Gustafsson äg. Marie Grundsten. Alltför stor tik med fin siluett, huvudet kunde vara aningen rundare i nospartiet, snygga välplacerade öron, aningen flat bröstkorg, utmärkt rygg och kors, välvinklad, rör sig med utmärkt steglängd, ganska lös fram, färgen är alltför mörk.


Ja, det är ju alltid lite nervöst att vara inne i ringen & jag undrade ju liite vad jag med Breeze gjorde där igentligen.
I tikklassen var det bara i mitt tycke (& domarens) väldigt läckra & fina rastypiska sheltisar & många CK delades ut.
Men jag var jättenöjd med att Breeze fick en 2:a /blått band i den här konkurransen! Målet var ju att få en 2:a så att jag bla kan använda valpförmedlingen i SSSK. OM jag parar henne!
Passade även på att gå omkring & titta på andra raser & så klart lite hundshopping blev det. Prinsen fick ett nytt halsband & Breeze fick en leksak som flyter.

Men som sagt nästan all tid spenderades vid sheltieringen så klart!

 
Elisabet hade med sig Tilly & Gossi

   
Elisabet & Gossi, valpklass

   

   
Elisabet & Tilly i ringen

   
Lenas Chilli bedöms. Visad av Ditte

   
Ditte & Bernard

 

   
Lena & Jojjo

   

Dagen på utställningen var trevlig med många fina hundar att titta på, det är ju en helt underbar ras jag har!
Sedan var det ju ganska skönt att "bara" ha med sig en hund, Breeze. Men visst saknar man dom andra lite grann...Men dom har det bra på landet & snart har jag dom hemma igen.

Efter att ha packat i hop allt så var det bara att packa in allt i bilen för hemfärd till Lena igen.

Tack Ditte för skjutsen!

Tack Lena & Egon för god mat & dryck samt tak över huvudet!

Lycka Till Alla ni som har anmält till kommande utställningar! För min & mina hundars del blir det nog "bara" agility tävlingar framöver....

Njut av era hundar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0