Aktiv dag

Tack Lotta med Loija för den trevliga & låånga promisen du drog med mig & mina hundar på!!!
Det var verkligen ngt jag behövde & hundarna så klart. Inte trodde jag att vi skulle vara ute i 2 timmar & 50 minuter men det var vi.....inkl ett stopp i stallet, vid badet & lillhuset. Sindie fick vila i bilen som stod på Lottas tomt. Lite mut/lämna godis fick hon.....

Efter att ha åkt till klubben så hade hundarna vilat klart, snacka om återhämtning. Själv kunde hade jag svårt att både ta mig ur & in i bilen suck...Eftersom att hundarna redan fått massor av motion så var min plan att bara köra Trizz i slalomet med bågarna. Breeze & Milloo fick köra lite hopp-gungan/balansen. Breeze blir ju tokig om hon är på agility planen & inte får köra.....

Trizz: Slalom med bågar. Gick ganska OK, pratade en del dvs sa "bra tjejen". Ingela tyckte att jag skulle vara tyst så att hon fick fokusera på vad hon skulle göra dvs slalom utan att vara beroende av att jag pratade. Det gick bra att vara tyst....
Idag så kom hon nog i håg att "just så här var det".....men hon missade en gång eller två, men det var bara att göra om.
 Även i dag så gick jag varannan gång på h samt v, bytte även framför henne. Vill ju att hon ska göra slalomet utan att bry sig om var jag är. Inte brydde hon sig....Inte ens när Ia kom farandes precis utanför bågarna. Min DUKTIGA tjej!!!
Hon fick även ta ett hopphinder innan slalomet & första gången gick/hoppade hon in från fel sida....Men andra gången samt 3.e så fixade hon det. Tror att % rätt var ganska OK.
Tror nog att den här metoden ska fungera på Trizz......
Körde även gungan med ett hopphinder före, inga problem...KUL!
Däremot så stannar hon ju ngt tidigt på balansen & A om jag inte är med. Men med tips från INgela så använde jag ett lock igen & det fick henne att dra ända ner oberoende om var jag var placerad. Så nu får jag ta det till hjälp ett litet tag tills hon verkligen fattar vad & hur hon exakt ska göra utan hjälp från mig. Men hon är så himla läraktig min lilla nya stjärna!!!
Enda smolken i bägaren är att hon inte riktigt vill komma till/med mig mellan hindren, men det börjar bli ngt bättre. Med fortsatt träning så ska jag nog få till det....Får köra med locka med godis då hänger hon med. Vill ju inte ha halsband på henne, då måste ju jag nästintill krypa fram & se det går inte. Vill ju att hon ska ha full fokus på "vad ska hända nu, matte?" men det kommer.....

Breeze: Körde bara lite hopp-ut-hopp-gungan & jösses vilken fart hon har! Det bara smäller i backen & när den gör det får hon "fram" kommandot & så slänger jag bollen. Å hon gör allt för bollen! Även balansen börjar släppa nu men det är lite kvar på A. Men vaddå det är väl bra att ha ngt att träna?! smile

Milloo: Även han fick köra hopp-ut-hopp-gungan. Å även han smäller gungan i backen & så har han ett jättesnyggt kontaktfältsbeteende!!! Min Prins!! Tyvärr har jag inte lagt ner ngn tid på att träna ut på honom så det måste jag börja med...Men som sagt, det är bra att ha ngt att träna på.

Sindie: Hon fick bara köra gungan 1 gg. Men jag tror att hon var mer sugen.....Hon gör ju ALLT för GODIS!

Tack Ingela för att du plockade fram & bort hindren!

På vägen hem stannade vi vid sandtaget & lät hundarna springa i backen några gånger, Sindie fick springa 2 gg. Tyckte att det räckte för henne. Dom andra fick inte heller springa så många gånger, dom har fått mer än tillräckligt i dag. Får avsluta dagen med lite massage, det gillar dom ju skarpt.

Ja det blev en riktig hunddag i dag, himla skönt för då har man fokus på annat än allt tråkigt.....
TACK mina härliga, underbara hundar!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men TACK själv.

Vad mysigt och trevligt.



Kanske ses på måndag vid Tullarn då???



Kram

Lotta

2009-07-12 @ 16:19:32
URL: http://anncha0117.spaces.live.com
Postat av: Marie G

Hade varit trevligt, men då har vi slalombågsintro....Men vi kan väl höras om nästa gång?

Kram från Marie G

2009-07-12 @ 16:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0