Agilitymöte/Agility träning/Backträning

Åkte ut till klubben för att träffa Gudrun & Ingela, dom skulle prata ihop sig om höstens kurser. Dom var så himla gulliga & hade med sig fika & hade tänkt på att jag ville ha te. Härliga kompisar man har!!!!

  

Bågarna satt ju kvar från i går så det var bara att börja....

Trizz: Slalom med bågarna, gick helt OK....bra är att hon inte bryr sig om vart jag är, hon bryr sig inte heller om dom andra hundarna, hon söker rätt ingång(superbra!!) men farten....den kanske kommer. Det är ju faktiskt bara gång 4...
Jag tror att med just den här metoden så : söker dom rätt ingång-bryr sig inte om vart föraren är. Ska absolut fortsätta, det är ju alltid bra att ha testat olika inlärningssätt. Tur att jag har så många hundar ha,ha,ha......
Bågarna får sitta kvar tills i morgon då ska det tränas igen.

   

   


Efter fikat så fotade Ingela Trizz i slalom samt på gungan. TACK för hjälpen!
Trizz var lite seg/dålig fart på gungan idag. Men nu kändes det mer som om jag ville ha några foton som jag inte själv var med på....Men hon tog den utan problem.

   


Alla dom andra, ja dom fick inte köra ngn agility i dag. Nä i dag så var det återigen Trizz som fick köra samt att jag fick umgåns & fika med "gänget"

På vägen hem så stannade jag & Ingela & lät alla hundarna springa i sandtaget. Även nu skulle det fotas, tyckjet att det var bäst att passa på när kameran samt Ingela var med. Tyvärr så tappade jag helt bort räkningen på hur många gånger varje hund sprang...Såg bara till att Sindie inte sprang mer än ett par gånger.

   

   

   

 


Därefter blev det upp på stenen & fotas igen....Alla hundarna fotades så nu ska jag bara kolla igenom alla bilder & se om ngn blev bra....

   


Korall, Ia & Tindra

Tack  mina vänner för en trevlig stund på klubben & i sandtaget!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Klart man tänker på att alla inte dricker te. Det är så trevligt när vi kan träffas för en fika och samtidigt låta hundarna umgås. Vi är så duktiga som låter dom springa i sandtaget trots att det känns som man har skorna fulla av sand (smile). Hoppas några av korten blev bra, glöm inte att skicka korten till mig.

Kram, Ingela

2009-07-14 @ 07:20:53
Postat av: Marie G

Håller med, man måste umgås under trevliga former & med likasinnade smile....

Jag hade skorna fulla med sand, men vad gör man inte för sina hundar!?! Många kort blev det...Dom kommer

Kram från Marie

2009-07-14 @ 11:29:41
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0