Detta SKIT väder!

Jag vet det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder men......det här tar nästintill priset på SKITVÄDER!!! Det REGNAR ( i januari?!?!?) spik!!! + att det är ISBANA överallt!!!! Man tar sig ju knappt fram på detta förbann..e underlag!!!!!! På vissa ställen stapplar sig ju även hundarna fram suck... Men det är klart jag har ju kommit upp i den åldern att jag kan sätta på broddarna. Tror ni jag kom i håg det??? Nix & inte orkade jag vända för att hämta dom.....

Det enda positiva var att vi inte mötte någon annan hundägare!? Så jag kunde ha full fokus på att ta mig fram på isen & sjöarna & titta i backen efter dom få sandkorna som någonstanns finns där under.

Nåväl hundarna fick sitt, hmmmm inte alltför lång promis men jag tog mig till skogen & väl där klättrade vi en del. För i skogen kan man ju ta sig fram på sidan om stigarna. Problemmet blir ju när man ska ta sig NER! Men vadå? ner är väl inga problem? Nix, men ni kan ju tänka er Bambi på hal is-byt ut det gulliga fyrbenta djuret-till en koloss i vinterkläder som runt dom två benen har 2 glada sheltisar-SMIDIGT klättrandes/åkandes/fumlandes/flaxandes FÖRSÖKER ta sig ner från skogen UTAN att stå på öronen!-små springandes sista biten för att hitta isfritt underlag-pusta ut- bara en bit till- sedean hemma. Ja då har ni mig på en utav våra isiga promisar. Men det var det värt, hundarna fick ju springa & klättra utan att bryta några ben & även denna gång så klarde jag mig också....Från stukningar/brutna ben/ sättningar i nacke eller bäcken. Men det är klart SNART är det dax för nästa hundpromis. Å då ja då är det samma sak igen suck....Men då tar jag nog iinte skogsrundan sådan TUR har inte jag & jag har ju klarat mig 1 gång i dag!

Nä nu blir det innegos med hundarna tills det är promis igen...

Njut av era hundar!

Å ta det FÖRSIKTIGT på isen!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0