Tränat klicker igen...

Hundarna hade en så tråkig dag med "bara" vanliga promisar eftersom att matte var så seg....Som vanligt fick jag dåligt samvete för dom så på kvällen blev det att plocka fram smått gott godis, apportbocken & klickern.

Breeze: Fortsatte att klicka fjärren dv sitt-ligg-stå genom att jag var nära. Hon jobbar bra men tyvärr så är hon lite för snabb med att göra sina förflyttningar. Hon gör "rätt" i klickersynpunkt men jag vill att hon ska lyssna på mig & därefter göra bytet. Jag vill ha mer stadga i beteendet men det kommer hoppas jag. Men hon är så arbetsvillig. KUL!!!
Jobbade även med apporten & den är absolut inga problem,jippie!!! Kan knacka,låtsas ta den, rycka i den & hon håller fast! Avslutade med partybelöning.....
Jobbade i korta intensiva pass. TACK Anki för pushningen i helgen, du gav mig verkligen inspiration!!!!

Trizz:
Träapportering dvs titta på den-klick-belöning i korta pass-paus sedan gör vi om-paus lite längre duttar-klick-belöning-paus. Hon jobbade också bra så länge Indra inte skulle leka med papperspåsen i köket, ja då var det mkt intressantare hmmm.....Miljön OK så bort med påsen & in med Indra på toan ja se då kunde damen koncentrera sig igen. Så efter några repetitioner med efterföljande pauser så tyckte jag att hon hade en bra dutt på apporten nästan så att hon var på väg att ta den. Hon har burit på den förrut utan"tvång" & då kan hon även srpringa omkring med den. Men nu vill jag att hon ska bli en säker apportör. Det får ta den tid det tar.

Milloo: Körde sitt-ligg med honom bara för att göra ngt. Å min Prins tycker det är såå kul! Han jobbar som attan, hans läggande är i klass med SIndies!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0