Promis & lydnadsträning

Vaknade tidigt & vad kan då vara mysigare än att ta en promis med hunden??? Inte mycket, hmmm skulle väl vara att få sova lite längre....kanske?

Breeze var i alla fall med på noterna, träningssugen som alltid. Efter det morgonvanliga & uppvärmning så fick hon klättra i några backar medans jag stod kvar.....Skickade henne upp & väl uppe så kastade jag en pinne åt olika håll. Dvs hon var tvungen att jobba för att få pinnen. Klättra i backar är ju jättebra för oss alla, men INTE för mig denna morgon ha,ha,ha....Nä nu var det fokus på Breeze & hennes konditionsträning. Väl på plan mark så körde jag fjärri snön. Se det gick! hon la sig på "lägg" så snabbt som jag NÄSTAN vill ha det, men det kommer & som belöning fick hon pinnen. Sedan körde jag både "lägg" & "sitt" å ja mina hundar har problem med ordet "sitt"?!?! Men hon är så taggad på pinnen att efter "bara" 3 förflyttningar dvs hon satte sig inte så SATT det 4 gånger i rad!!! KUL! Lägg-sitt-osv. Upprepade övningen 6 gånger på olika platser. Hon blev snabbare & snabbare, OM jag bara satte i gång & träna henne! Hon har ju alla förutsättningar att bli en superlydnadshund!

Passade på att njuta av ensamtiden med henne för snart kommer ju Milloo & Trizz hem från landet.
När jag kommer hem från jobbet är dom HEMMA! Mina myspys hundar!!!

I morgon ska Amanda träna Milloo i agility igen. KUL för honom att få köra, han älskar ju agilty!!! Rapport kommer från träningen. Jag kan ju inte titta för jag jobbar, suck...Så efter träningen får han åka med Birgitta hem. TUR att man har underbara vänner som ställer upp!!! Både att träna hunden & ta hand om honom efteråt.....

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Klart man tar hand om en underbar hund. Och vilken tur att du finns, som tar hand om hus och husdjur så vi kan fara iväg på våra semestertrippar. Tusen, tusen tack!!

2009-02-28 @ 17:58:56
Postat av: Marie G

Tackar för dom trevliga orden smile....Det har bara varit KUL att "låna villa hundar katt ödlor groda orm & bil" ha,ha,ha....Det är ju tradition.

Kram från Marie G

2009-02-28 @ 20:23:46
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0